سرپرست راه و شهرسازي استان گلستان اعلام كرد: طرح جامع پهنه بندي مخاطرات زلزله ، در دستور كار كارگروه تخصصي مخاطرات زلزله قراردارد.

 به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، عادل مصدقي در اولين جلسه كارگروه تخصصي مخاطرات زلزله، لغزش لايه هاي زمين، ابنيه، ساختمان و شهرسازي گلستان در سال 92 با اشاره به اينكه تهيه اين طرح هنوز در مرحله برنامه ريزي است ، اظهاراميدواري كرد: با تدوين اين طرح در امسال، مي توان ضمن شناسايي مناطق مستعد وقوع زلزله برنامه جامعي براي كاهش آسيب ها و مخاطرات زلزله در استان داشت.
به گفته وي، با واقع شدن استان گلستان در منطقه با زلزله خيزي بالا و زلزله هاي اخير در كشور، بايد هر لحظه احتمال وقوع اين پديده را در استان داد و تدابير لازم براي مقابله با آن انديشيده شود .
مصدقي در بخش ديگري از سخنانش به مرور مصوبات اين كارگروه در سال گذشته پرداخت و اضافه كرد: تهيه برنامه براي كاهش خسارات ناشي وقوع زلزله، ضابطه مند كردن ساخت و سازها و توجه به مسايل ساختگاهي در بازنگري طرح هادي و تغيير كاربري روستاي زيارت، تهيه طرح پهنه بندي سيل و زلزله ي شهر گرگان، تهيه بانك اطلاعاتي نشست هاي ايجاد شده در ساختمان هاي استان و احداث شبكه لرزه نگاري محلي در استان برخي از مهمترين مصوبات اين كارگروه در سال گذشته بوده است.
اولين جلسه كارگروه تخصصي مخاطرات زلزله، لغزش لايه هاي زمين، ابنيه، ساختمان و شهرسازي گلستان با دستور كار بررسي حفره هاي ايجاد شده در روستاي چشمه لي مراوه تپه و بررسي شرح خدمات تهيه طرح ريز پهنه بندي مخاطرات لرزه اي شهرگرگان، برگزار و مقرر شد كه اين مباحث پس از بررسي در كميته هاي تخصصي ، براي تصويب نهايي مجدد در كارگروه مطرح شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار