بنابر گزارش‌ها، امريکا و انگليس به طور مخفيانه، درباره برنامه‌ها با هدف مسلح کردن تروريست‌هايي که با دولت مردمي سوريه مي‌جنگند، مذاکره کرده‌اند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، اين برنامه هم زمان با تشدید خصومت‌ها در منطقه در پی حمله نظامی رژيم صهیونیستی به سوريه افشا شد. این درحالی است که سوریه برای دفع تهديد جنگ تمام عيار گروه‌هاي تروريستي وابسته به القاعده علیه این کشور سرگرم مبارزه است.
بنابر گزارش‌ها، فيليپ هاموند، وزير دفاع انگليس در سفر به امريکا و در ديدار با چاک هيگل همتاي امريکايي‌اش درباره چگونگي مسلح کردن شورشيان، مزدوران و تروريست‌هايي که خود را براي سرنگوني دولت بشار اسد تجهيز کرده‌اند، گفت و گو کرده است.
ناآرامي در سوريه بيش از دو سال قبل زماني که تروريست‌هاي وابسته به القاعده ، درخواست صلح آميز مردم براي تغيير دراين کشور را ربودند و ديگر کشورهايي که با دولت سوريه خصومت داشتند به جبهه مخالف اسد پيوستند، آغاز شد .

يک منبع آگاه گفت، امريکا در روزهاي پايان هفته يا هفته آينده در باره چگونگي ارسال تسليحات سنگين براي تروريست‌ها در سوريه تصميم گيري خواهد کرد و انتظار مي‌رود انگليس نيز همين روند را دنبال کند.
انگليس در حال حاضر به عنوان بخشي از قانون اتحاديه اروپا از تامين تسليحاتي شورشيان منع شده است، اما يک مقام در وايت هال ( مقر دولت انگليس) فاش کرد که اين کشورها درباره ارسال تسليحات براي شورشيان از جمله تسليحات خودکار، موشک‌هاي زمين به هوا، خمپاره و پرتابگر نارنجک به توافق رسيده‌اند.
به گزارش ديلي استار، انگليس به طور مخفيانه يک محموله تسليحاتي به ارزش ۲۰ ميليون پوند شامل تفنگ، موشک‌هاي ضد تانک به کشورهاي همسايه سوريه که مي‌توانند درعرض چند ساعت اين تسليحات را به دست شورشيان برسانند، ارسال کرده است.
نا آرامي‌ها در منطقه،۵ مي، پس از آن که رژيم اسرائيل به يک مرکز تحقيقاتي سوريه در نزديکي دمشق پايتخت اين کشور حمله کرد، شدت گرفت . اين حمله اسرائيل با محکوميت‌هاي جهاني روبرو شد.
ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري سوريه که کشورش از حامیان دمشق است نيز به رژيم اسرائيل درباره هرگونه تجاوز مجدد به سوريه هشدار داده است.
ولاديمير پوتين در گفت و گوي تلفني با بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائيل گفت، روسيه ادامه حملات اسرائيل را عليه دمشق تحمل نخواهد کرد و به اين حملات واکنش نشان مي‌دهد.
در همین حال، دولت سوريه تجاوز اسرائيل را به منزله اعلان جنگ توصيف کرد و افزود اين تجاوز، در را به روي همه احتمالات که اوضاع را در منطقه خطرناک‌تر مي‌کند، گشوده است.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار