رئیس حزب تجمع مردمی عکار و نماینده سابق مجلس لبنان ضمن تقدیر از سفیر ایران در این کشور، کمک جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مشکلات موجود از طریق گفتگو را خواستار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " وجیه البعرینی " رئیس حزب تجمع مردمی عکار و نماینده سابق مجلس لبنان در راستای تقدیر از جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی با حضور روسای احزاب و شخصیت‌های سیاسی این کشور از سفیر ایران در لبنان تقدیر کردند.

در این مراسم " محمد رعد " رییس فراکسیون وفاداران به مقاومت مجلس لبنان، " عبدالرحیم مراد "رییس حزب اتحاد، " علی عبدالکریم علی " سفیر سوریه، " محمود قماطی " نایب رییس شورای سیاسی حزب‌الله، " کریم راسی "  نماینده حزب المرده، " میخائیل ضاهر " نماینده سابق مجلس، " جوزف شهدا " نماینده جریان آزاد ملی، سرتیپ " مصطفی حمدان " عضو هیأت فرماندهی حزب ناصری‌های مستقل المرابطون و... نیز حضور داشتند.

" وجیه البعرینی " طی سخنانی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران مواضع ثابت کشورمان را در کمک به مقاومت و پشتیبانی از وحدت ملی تمامی احزاب و گروه‌های لبنانی ستود و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد با انجام اقدامات لازم در سازمان همکاری‌های اسلامی به توسعه فرهنگ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان و همزیستی مسالمت‌آمیز و پرهیز از اقدامات خشونت‌آمیز و تفرقه مذهبی و قومی کمک کند.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسلمانان به مسئله قدس شریف به خصوص در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اسلامی از اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه در برابر اقدامات غربی و صهیونیستی تقدیر کرد و کمک کشورمان برای حل و فصل مشکلات موجود از طریق گفتگو را خواستار شد.

 رییس حزب تجمع مردمی عکار با انتقاد شدید از آمریکا و متحدین غربی آن به‌خاطر جلوگیری از دستیابی ارتش ملی لبنان به تجهیرات مورد نیاز دفاعی، اقدامات جانبدارانه غرب از رژیم جعلی صهیونیستی را محکوم کرد و خواستار موافقت با کمک‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و روسیه به لبنان شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لبنان ، سفیر ، حزب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار