برای این که بتوانیم سطح سواد سلامت مردم را ارتقاء دهیم و آن را در زمینه سلامت توانمند کنیم باید از ابزارهای مختلف اطلاع رسانی استفاده کنیم.

دکتر رخشانی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران سواد سلامت توانایی مردم را نشان می دهد که چقدر توانایی در کسب اطلاعات مورد نظر خود در زمینه سلامت دارند و این که چقدر این اطلاعات دریافت شده  را برای سلامت خود به کار می گیرند.

وی با بیان این که مردم باید بتوانند در زمینه سلامت خود تصمیم درست بگیرند گفت: به طوری که اگر افراد سالم هستند با چه اقداماتی برای سلامتی خود را حفظ کنند و یا اگر بیمار هستند با چه اقداماتی بیماری خود را کنترل کنند که اگر این روند به طور درست انجام شود توانسته ایم مردم را به سطح توانمندی بالا در سلامت برسانیم.

رخشانی ادامه داد: کسی که سواد عمومی بالایی دارد معمولاً از سطح سواد سلامت بالایی هم برخوردار است ولی الزاماً این موضوع جامعیت ندارد چرا که خیلی از این افرادی که از سطح سواد عمومی بالایی برخوردارند به دلیل دغدغه های زیاد فرصت رسیدگی و اهمیت دادن به خود را ندارند بنابراین ما نباید با استفاده از ابزارهای مختلف اطلاع رسانی سطح سواد سلامت مردم را ارتقا دهیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار