معاون آموزشي وزير بهداشت پس از افتتاح بخش ايمونولوژي بيمارستان قائم(عج)، آن را يکي از بخش‌هاي بي‌نظير در کشور عنوان کرد و گفت: درصدد هستيم که اين بخش به عنوان قطب آلرژي و ايمونولوژي کشور مطرح باشد و اين موضوع را در وزارت بهداشت حمايت مي‌کنيم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر بهرام عين‌اللهي در حاشيه افتتاح بخش ايمونولوژي بيمارستان قائم(عج)، گفت:در رشته‌هاي تخصصي و فوق‌تخصصي در کشور پيشرفت خيلي چشمگيري داشته‌ايم و بويژه دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد در اين زمينه خيلي موفق بوده است و اين بخش ايمونولوژي که با همت اساتيد به بهره‌برداري رسيد، يکي از بخش‌هاي بي‌نظير در کشور است.

وي افزود: يکي از مشکلاتي که مردم با آن دست به گريبان هستند، آلرژي‌ها و حساسيت‌هاست و کمتر کسي پيدا مي‌شود که از اين مشکل مبرا باشد؛ و برخي مواقع حساسيت‌ها موجب بروز برخي بيماري‌ها نيز مي‌شود تا جاي که گاه فرد مبتلا را زمين‌گير مي‌کند.

 عين‌اللهي اظهار کرد: ما فکر مي‌کنيم اين بخش، کشوري است و مي‌تواند خدمات کشوري ارايه کند و بنابراين تصميم بر اين است که اين بخش به عنوان قطب آلرژي و ايمونولوژي کشور مطرح باشد و از سوي وزارت بهداشت نيز حمايت شود.

وي خاطرنشان کرد: در اين بخش رشته‌هاي فوق‌تخصصي تربيت مي‌کنند و افرادي از دانشگاه‌هاي ديگر آموزش‌هاي لازم را فرامي‌گيرند و سپس به دانشگاه خودشان مراجعه مي‌کنند و بايد توجه داشت که ايمونولوژي يک تخصص خاص است و تبحر آن در همه جا وجود ندارد.

به گفته معاون آموزشي وزير بهداشت، بخش ايمونولوژي بيمارستان قائم(عج) انحصاري است و در آن، امکانات خوبي بکار گرفته شده و به همين دليل قادر است خدماتش را از نظر درماني و علمي بصورت کشوري گسترش دهد./ب

برچسب ها: قطب ، آلرژی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.