معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:امور فرهنگی نباید به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبر نگاران ارومیه محمد حسین آیتی در جمع خبرنگاران، افزود: سال گذشته که تمام بخش های دولتی با کمبود اعتبار مواجه بودند در دانشگاه های علوم پزشکی نیز برخی کارهای فرهنگی با افت مواجه شد ولی به بازخوردی که دیدیم متوجه شدیم که حتی در صورت کمبود اعتبار نیز نباید کارهای فرهنگی را کنار گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به حساسیت بالای این حوزه، تصریح کرد: در حال حاضر 100 درصد دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های علوم پزشکی بلافاصله وارد کار در حوزه سلامت می شوند و مسایل فرهنگی و اعتقادی در انجام وظایف در حوزه ی سلامت نقش بسیار مهمی دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به رواج پدیده زیرمیزی در بین برخی از پزشکان کشور و نحوه مقابله با آن خاطر نشان کرد: بهترین راه حل این مشکل پیاده سازی طرح پزشک خانواده در کشور است.

آیتی تصریح کرد: قطع رابطه مالی بین پزشک و بیمار موجب می شود که بیمارانی که خواستار ارائه خدمات با سطح بالاتری از پزشک خود هستند هیچ مبلغی به این عنوان به پزشک خود نپردازند.

وی در پاسخ به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح کیفی پایین در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: تا کنون بیش از 400 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شده که با توجه به تعداد 160هزار نفری دانشجویان داشگاه علوم پزشکی این رقم نشان می دهد در تعداد این کرسی ها مشکلی وجود ندارد ولی از لحاظ کیفی این کرسی ها را در حد قابل قبول نمی دانیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در رابطه با برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجوهای علوم پزشکی سراسر کشور در ارومیه، تشریح کرد: با توجه به کسب رتبه های برتر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و حضور پررنگ آن در جشنواره های سال های گذشته این میزبانی به ارومیه داده شد.

وی ادامه داد: تا کنون 14 هزارو 352 اثر در سامانه جشنواره به ثبت رسیده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.