امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه روحانیون اهل سنت هتک حرمت به صحابه پیامبر و مقدسات اسلام را محکوم می کنند، گفت: امروز روحانیون و علمای اهل سنت نشستی برگزار و ضمن بررسی این اقدام توهین آمیز بمباران دمشق توسط رژیم صهیونیستی و هتک حرمت به مقدسات اسلام را محکوم کردند.

ملاعبدالقادر بیضاوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه نبش قبر اقدامی شنیع، خلاف شرع و اسلام است افزود: نبش قبر در تمامی ادیان حرکتی غیرانسانی و محکوم است.

وی ادامه داد: نبش قبر حتی اگر قبر مشرکین نیز باشد جایز نیست در تمامی ادیان و مذاهب از این اقدامات به عنوان اقدامی ضد انسانی یاد می شود متاسفانه حیوانات نیز از انجام این اقدامات ابا دارند.

بیضاوی با اشاره به اینکه وهابیون با پشتوانه آمریکا و اسرائیل با انجام این اقدامات سعی در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و نا آرام جلوه دادن خاورمیانه دارند گفت: آنها می خواهند با جلوه دادن اختلاف و نفاق بین ملسمانان به مقاصد شنیع خود دست یایند ولی ملت مسلمان ایران و منطقه با اتحاد و همدلی این توطئه ها را خنثی می کنند.

تعطيلي حوزه‌هاي علميه آذربایجان غربی در اعتراض به هتك حرمت مقدسات دینی

حوزه‌هاي علميه استان نیز در اعتراض به هتك حرمت مرقد حجر بن عدي ضمن تعطيلی کلاسهای درس با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز این حرکت را محکوم کردند.

طلاب استان با این حرکت خود عنوان کردند: تروريست‌ها با تعرض به مرقد حجر بن عدي كه يكي از فرماندهان جبهه مبارزه با كفر و الحاد و از ياران حضرت علي(ع) بوده است، خشم مسلمانان را شاهد هستند.

مدير حوزه‌هاي علميه آذربايجان غربی نیز با محکوم کردن این اقدام گفت: اقدامات وحشي‌گرانه وهابي‌ها و تكفيري‌هايي كه به نام دين و مذهب به هتك حرمت مقدسات مسلمانان دست مي‌زنند خشم مردم جوامع اسلامي را برانگيخته است

حجت ‌الاسلام محمدجواد قهرماني افزود: پس از هتك حرمت به مرقد حجر بن عدي امروز تكفيري‌ها اقدام به آتش‌ زدن مزار جعفر بن ابي‌طالب معروف به جعفر طيار در جنوب اردن كرده‌اند، و اين در حالي است كه بر شدت خشم و ناراحتي مسلمانان افزوده شده است.

حجت‌الاسلام قهرماني ضمن اعلام انزجار از اين حركت متوحشانه دشمنان، خواستار برخورد مجامع حقوقي بين المللي با رفتارهاي ضدمذهبي و ضد ديني شد و گفت: سازمان‌هاي حقوقي بين‌المللي به ويژه سازمان ملل بايد براي اين‌گونه اقدامات وحشي‌گرانه كه عليه اماكن مذهبي و آرامگاه‌هاي بزرگان ديني انجام مي‌شود، پاسخگو باشد./س

برچسب ها: نبش قبر ، ارومیه ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.