يک انديشکده اروپايي وابسته به اتحاديه اروپا پيشنهاد داده که کشورهاي عضو آن اتحاديه تحريم هاي شديدي را عليه رژيم صهيونيستي از نوع تحريم هاي پيش تر اعمال شده عليه رژيم آپارتايد (تبعيض نژادي) آفريقاي جنوبي اعمال کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اهرام آنلاين، شوراي روابط خارجي اتحاديه اروپا در گزارش جديد خود ضمن هشدار نسبت به افزايش دامنه منازعه فلسطينيان و رژيم صهيونيستي اظهار داشته که اقدامات آن رژيم عليه فلسطينيان همچون اقدامات تبعيض آميز دولت آپارتايد در آفريقاي جنوبي است. در ادامه اين گزارش آمده است که در صورتي که رژيم صهيونيستي به اقدامات اين چنيني خود ادامه دهد و سرزمين هاي اشغالي فلسطيني را بصورت غير قانوين در تصرف خود نگه دارد با "انزواي بين المللي" مواجه خواهد شد. اين مرکز اروپايي تحقيقات بي شماري را در مورد موضوعات مختلف بين المللي انجام داده است و بيش از 170 عضو دارد که بسياري از آنان از مقامات پيشين اروپايي، وزراي آن کشورها، روشنفکران اروپايي و روساي ناتو هستند. از جمله اعضاي اين انديشکده اروپايي مي توان به "ديويد ميليبند" رييس پيشين حزب کارگر انگليس، "يوشکا فيشر" وزير امور خارجه پيشين آلمان و "خاوير سولانا" نمانديه پيشين اتحاديه اروپا در امور سياست خارجي و امنيتي اشاره کرد. 
در اين گزارش که تحت عنوان "اروپا و محو گزينه دو دولت" از ادامه شهرک سازي هاي صهيونيست نشين توسط رژيم صهيونيستي، محاصره غزه و نقض سيستماتيک حقوق فلسطينيان از سوي آن رژيم در بين المقدس شرقي و کرانه باختري اشاره شده است. در ادامه اين گزارش از اتحاديه اروپا خواسته شده تا حمايت بيشتري را از مردم فلسطين بعمل آورد. تهيه کنندگان گزارش به رژيم صهيونيستي هشدار داده اند که در صورت تداوم اشغالگري به روابط آن رژيم با کشورهاي اروپايي آسيبي جدي وارد خواهد شد. آنان از رژيم صهيونيستي خواسته اند تا رفتار خود را تغيير دهد. تهيه کنندگان گزارش علاوه بر تاکيد بر لزوم توقف شهر سازي هاي صهيونيستي اظهار داشته که کشورهاي اروپايي بايستي به کمک هاي مالي خود براي فلسطينيان ادامه دهند. 
در ادامه اين گزارش آمده است که نظرسنجي هاي اخير نشان مي دهند که کشورهاي اروپايي از رژيم صهيونيستي دور شده اند و ديگر تمايلي به آن رژيم ندارند. 









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار