مدیر پروژه حفاری فاز ١٤ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شركت ملی حفاری ایران از تحقق عملیات حفاری حفره های دوم ، ١١ حلقه چاه توسعه ای در این فاز و جلوگیری افتادگی قابل توجه در این مرحله خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهندس حمیدرضا شفیعی مكوند اظهار كرد: با پشتكار و تلاش مضاعف كاركنان این شركت مدت زمان حفاری، راندن لوله جداری و سیمانكاری این چاه ها هشت روز زودتر از برنامه پیش بینی شده انجام شد.

وی افزود: حفاری در فاز 14 هم اكنون با به كار گیری یك دستگاه حفاری دریایی به صورت دسته ای صورت می گیرد.

شفیعی مكوند گفت: با هدف شتاب بخشیدن به كار و تحقق حفاری و تكمیل هفت حلقه چاه سكوی C زودتر از برنامه تعریف شده، پیش بینی می شود تا 18 ماه آینده شاهد تولیدی شدن این چاه ها باشیم.

مدیر پروژه حفاری فاز ١٤ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شركت ملی حفاری ایران افزود: حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 از سوی شركت نفت و گاز پارس به این شركت واگذار شده است.

شركت ملی حفاری ایران پیش از این در پروژه حفاری فازهای ٥، ٩ و ١٠ میدان گازی پارس جنوبی مشاركت داشته و هم اكنون نیز علاوه بر فاز ١٤، عملیات حفاری ٢٢ حلقه چاه در فازهای ١٧ و ١٨ و 4 حلقه چاه در فاز یك را به صورت كلید در دست عهده دار است.

فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 56 میلیون و 500 هزار مترمكعب گاز ترش و 75 هزار بشكه میعانات گازی در دست اجراست. /س
برچسب ها: حفاری ، چاه ، گام سوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.