رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در بخش ذخایر رتبه هشتم کشور را کسب کرده‌ است، گفت: از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور 35 مورد از آن در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علیرضا جمیع با بیان اینکه خراسان جنوبی در بخش ذخایر معدنی رتبه هشتم ‌کشور را ‌دارد گفت: معدن نخستین حلقه زنجیره تولید و مولد اشتغال پایدار است و تشکیل ستاد اجرایی توسعه معادن در این استان می‌تواند در اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا کنون برای 316 معدن استان پروانه بهره‌برداری صادر شده است، گفت: مقدار ذخایر معادن خراسان جنوبی بیش از 685 میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور 35 مورد از آن در خراسان جنوبی شناسایی شده است و میزان استخراج اسمی انواع معادن در این استان سالیانه 6.5 تن است که برای فرآوری به کارخانه‌های استان و خارج استان صادر می‌شود.

جمیع با اشاره به مزیت‌های معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی منطقه تصریح کرد: اهتمام در توسعه معادن و حضور بخش خصوصی می‌تواند یکی از مصادیق حماسه اقتصادی در استان باشد.

سهم بخش معادن در اشتغالزایی خراسان جنوبی 6 هزار و 225 نفر است/س

برچسب ها: شناسایی ، ماده ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.