مدیر حوزه های علمیه با اشاره به گستردگی دایره انتظارات از حوزه های علمیه، گفت: وظیفه روحانیت در عصر غیبت امام معصوم (ع) و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ده ها برابر قبل از انقلاب است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ در گردهمایی طلاب و فضلای کرمانشاهی حوزه علمیه قم که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد با اشاره به جایگاه حوزه و روحانیت در جامعه و وظیفه طلاب در عصر حاضر، افزود: وظیفه اصلی طلاب آن است که علوم اهل بیت(ع) را فرا بگیرند و به مردم آموزش دهند؛ چرا که اگر مردم با کلام اهل بیت(ع) آشنا شوند، با جان و دل آن را می پذیرند.

وی زندگی علمای قدیم را آیینه تمام نمای طلاب عنوان کرد و بیان داشت: طلاب جوان اگر جایگاه خود را بدانند و در راه تبلیغ دین خدا تلاش نمایند، خدای متعال به کار آنان برکت می دهد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه درس خواندن طلاب از واجبات است، گفت: طلابی که در آینده قصد ورود به کارهای اجرایی را دارند باید از جهت علمی درسطح بالایی باشند تا بتوانند بهتر به نظام اسلامی و مردم خدمت کنند.

حسینی بوشهری همچنین بر لزوم بهرمندی طلاب از فضای معنوی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) تاکید کرد و ابراز داشت: مطالعه و بررسی احوالات بزرگان و علما نشان می دهد که در سایه کرامات و توجهات حضرت فاطمه معصومه (س) به چه مقامات علمی و معنوی رسیده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.