رئيس دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد پيش‌بيني کرد که تا سال آينده، چهار رشته کارشناسي‌ارشد اين دانشکده به دو برابر افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر عباس حيدري در نشست خبري با اشاره به برنامه‌هاي هفته آموزش گفت: دانشکده پرستاري و مامايي بيش از هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد و بعد از دانشكده پزشکي بزرگ‌ترين دانشکده در سطح دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد است.

وي در ادامه تصریح کرد: 22درصد دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي در مقطع تحصيلات تکميلي (ارشد و دکتري) در حال تحصيل هستند که نسبت خوبي است و 67عضو کادر آموزشي در هشت‌رشته تحصيلي مشغول فعاليت هستند.

دکتر حيدري همچنين درباره اجراي طرح پايش سنجش سلامت ايرانيان، گفت: اين طرح ملي که در سطح کشور در حال اجراست، همه افراد بالاي 30سال را پوشش مي‌دهد و فشارخون، قد، وزن و شاخص توده بدني آن‌ها را بررسي مي‌کند.

رئيس دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد خاطرنشان کرد: طرح پايش سنجش سلامت ايرانيان در حال حاضر در تمامي مراکز بهداشتي سطح شهر در حال اجراست و علاوه برآن، 65 پايگاه نيز مستقر کرده‌ايم که دانشجويان در حال سرويس‌دهي به شهروندان و مراجعان هستند و از اين تعداد پايگاه، 15پايگاه به صورت چادر با همکاري هلال‌احمر و 50 پايگاه نيز در ادارات منتخب شهرستان مانند مناطق سيزده‌گانه شهرداري، فرودگاه، راه‌آهن، نواحي هفت‌گانه آموزش و پرورش و ... در حال ارائه خدمت هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.