نواز شريف از پيروزي حزب خود در انتخابات پارلماني پاکستان خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نتایج اولیه حاکی از پیشرو بودن نواز شریف، رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز، در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان است.

نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان، شامگاه شنبه با اعلام پیروزی حزب خود در انتخابات پارلمانی از رقبای خود دعوت کرد برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

نتایج اولیه شمارش بخشی از آراء در انتخابات امروز شنبه پاکستان نشان می دهد احزاب نواز شریف نخست وزیر سابق و عمران خان بازیکن سابق کریکت با فاصله زیادی از رقبایشان جلوتر هستند. این انتخابات که حدود هشتاد و شش میلیون نفر واجد شرایط شرکت در آن بودند برای نخستین بار در تاریخ پاکستان امکان انتقال قدرت از یک دولت غیرنظامی به دولت غیرنظامی دیگر را فراهم می سازد. پاکستان در بیش از نیمی از تاریخ پرفراز و نشیب خود تحت سیطره ارتش بوده است.

به رغم خشونت هایی که قبل از انتخابات روی داد و حملاتی که در روز انتخابات هفده کشته برجا گذاشت، میلیون ها نفر برای رای دادن پای صندوق های رای رفتند. شمارش بخشی از آراء نشان داد نواز شریف پیشتاز است ولی حزب او احتمالا پانزده کرسی خود را در ایالت پنجاب به حزب عمران خان واگذار خواهد کرد. ظهور عمران خان در صحنه سیاسی پاکستان به سیطره انحصاری دو حزب «عوامی لیگ» و «مردم» بر پاکستان پایان داد.

شبکه های تلویزیونی پاکستان اعلام کردند حزب عمران خان در پنجاه کرسی از 272 کرسی پارلمان جلوتر است.

به نظر می رسد حزب نخست وزیر سابق نواز شریف در مسیر دستیابی به بیشترین کرسی در انتخابات پیش می رود ولی ممکن است موفقیت عمران خان، نواز شریف را از دستیابی به پنجاه درصد کرسی ها محروم کند و امید او را برای بازگشت به قدرت از بین ببرد. نواز شریف چهارده سال پیش در کودتایی نظامی سرنگون و زندانی و سپس تبعید شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار