تحلیلگر و فعال ضد‌جنگ آمریکایی ضمن بررسی جایگاه آمریکا در مناقشه با ایران گفت: آمریکا هنوز نتوانسته است عمق انقلاب ایران را درک کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رادنی شکسپیر استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی گفت: امريکا در فهم و درکِ عمق ريشه‌هاي انقلاب ايراني‌ها ناکام است، ريشه‌هايي چنان عميق که با وجود تحريم‌ها، اين کشور را به سوي جامعه‌اي مدرن و پيشرفته پيش مي‌برند.
وی افزود: ايران به لحاظ سياسي آن چنان ثبات دارد که شانس افرادي که «انقلاب سبز» مي‌خواهند (یعنی خودفروشی به نظام سرمايه داري جهاني و نظامي، که جهان را به زوال مي‌کشاند)، را به صفر رسانده است.
وی افزود: آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که اين تحريم‌ها مي‌تواند پيشرفت ايران در برنامه‌ صلح‌آميز هسته‌اي و يا کارهاي ديگر را متوقف کند. هيچ چيز جلو دارِ پيشرفتِ آنان نيست. وانگهي روز به روز کشورهاي بيشتري با ايران توافق حاصل مي‌کنند.
آمریکایی‌ها بدون داشتن سفارت در کشوري درباره آن کشور ادعاي دانش و اطلاعات مي‌کند. با عدم وجود يک منبع دست اول و موثق، تحليل و درک امريکا از ايران نه تنها صحيح نيست، بلکه براي بيش از ۳۰ سال، از سکه نيز افتاده است. از اين رو امريکا در برزخي هميشگي از نفرت به سر مي‌برد، چرا که به سبب حمايتش از رژيم بي‌رحمِ شاه به فضاحتِ تمام از ايران بيرون رانده شده است. اين کشور همانند يک بچه‌ي لوس، در عوالم کودکي خود مانده است و توان بزرگ شدن ندارد.
وی با اشاره به تحلیلهای اشتباه مقامات آمریکایی اضافه کرد: ایالات متحده گمان مي‌کند که مي‌تواند با گردن کلفتي ايران را وادار به تسليم و اطاعت بکند. چنين چيزي يک اشتباه بزرگ است، چون وقتي ايراني‌ها ببينند کسي سعي دارد برايشان گردن کلفتي کند، دقيقا خلاف آنچه که امريکا مي‌خواهد رخ خواهد داد؛ در چنين شرايطي عزم مردم جزم مي‌شود، غرور ملي دو چندان مي‌شود و حتي تلاش بيشتري براي پيشبردِ اين انقلاب انجام مي‌گيرد. گذشته از همه اين‌ها، ايراني‌ها به خاطر خواهند آورد که امريکا در طول ۷۰ سال گذشته، هر ساله به لحاظ نظامي مهاجم و متجاوز بوده است؛ کشوري که ترور مي‌کند و شکنجه مي‌دهد؛ کشوري که اقتصادش رو به ويراني است و به زودي فاشیستِ داخلی گريبان مردم آن را خواهد گرفت.
برچسب ها: انقلاب ، ایران ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار