سرمايه ‌گذاري در بازار سرمايه موجب جمع‌آوري پس‌انداز را کد به سوي فعاليت‌هاي مفيد اقتصادي مي‌شود.

فريدوني کارشناس بازار سرمايه و امور سهام ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند مثبت رشد بازار سرمايه در يک سال اخير گفت: سرمايه از عوامل موثر در توليد وتوسعه اقتصادي است و با توجه به اينکه اقتصاد يک جامعه تابع تغيير و تحولات سرمايه گذاري است، پس اندازها و استفاده موثر از موقعيت‌هاي سرمايه گذاري مي‌تواند ما را در نيل به اهداف توليدي و رشد توسعه ملي ياري کند.

وي افزود: بازار سرمايه پلي است که پس انداز مازاد و احدهاي اقتصادي را به واحدهاي سرمايه گذاري انتقال مي‌دهد.

مدير سرمايه گذاري و امور سهام ذوب آهن اصفهان در ادامه به بازدهي 152 درصدي سود شرکت‌هاي تابعه اشاره کرد و گفت: اکثر سهامداران حقوقي هستند و در اين ميان 73 درصد سهام متعلق به شرکت تامين اجتماعي و 15 درصد مربوط به ذخيره فرهنگيان است و الباقي قسمت خرد را شامل مي‌شود.

اين کارشناس اقتصادي ادامه داد: در حال حاضر رشد اقتصادي ناشي از متغييرهاي پولي و تورمي است اما تاثير تغييرت نرخ ارز را هم نميِ‌توان ناديده گرفت. متنوع کردن فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري از جمله راه‌هاي مهار تورم رکودي و مبارزه با نرخ بيکاري بالاست.

فريدون در پايان ادامه داد: ساز و کار بورس و اوراق بهادار را به عنوان مهمترين شيوه تامين مالي برشمرد و گفت: سرمايه گذاري‌هاي اقتصاد کلان و گسترش حوزه نفوذ بازار سرمايه موجب جمع‌آوري و هدايت منابع پس انداز را که به سوي فعاليت‌هاي مفيد اقتصادي مي‌شود و در نتيجه در رشد اقتصادي شاهد تقويت روز افزون بازار در بورس و ارواق بهادار خواهيم بود./عب

برچسب ها: توسعه ، اقتصاد ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار