مجوز معدنکاری تنها در مناطق دارای ذخایر جنگلی و ژنتیکی استان صادر نمی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام اینکه مجوز معدنکاری تنها در مناطق دارای ذخایر جنگلی و ژنتیکی استان صادر نمی شود، گفت: ما حتی در مناطق دارای پوشش گیاهی بالا نسبت به صدور مجوز اقدام می کنیم.

اسکندری  افزود:مجوز معدنکاری در مناطق جنگلی طارم نیز با رعایت ضوابط قانونی و رعایت حق و حقوق بهره برداران و موارد قانونی  صادر می شود.

وی با تاکید بر عدم صدور مجوز معدنکاری در مناطق ممنوعه از جمله جنگلهای اُرس طارم و گونه هایی که در چارچوب قانون مشخص شده ، اظهار کرد: مجوز معدنکاری را واحد معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر می کند و منابع طبیعی استان لزوم رعایت حق و حقوق بهره بردار را دنبال می کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از تفاهم نامه امضا شده بین معاونت معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد و درباره نحوه صدور مجوز بهره برداری از معادن در مناطق حفاظت شده، ادامه داد: در این مناطق مجوز از سوی سازمان محیط زیست صادر می شود و تنها در مواردی که در این مناطق تعادل بین دام و مرتع حفظ نشده ، تنها در راستای رعایت حقوق عرفی دامداران نظارت منابع طبیعی استان ضروری است.

اسكندري خاطر نشان كرد: در مناطق حفاظت شده پس از رضایت سازمان محیط زیست و پرداخت حقوق عرفی دامداران صدور مجوز بلامانع خواهد بود.  /س

 

 

برچسب ها: معدنکار ، پوشش ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.