لس آنجلس تايمز :

اعلام انزجار ملت مسلمان ايران از تخريب آرامگاه "حجر بن عدي" بدست تروريست‌ها

"رامين مستقيم" و "پاتريک جي. مک دانل" در گزارشي تحت عنوان "راهپيمايي ايرانيان عليه هتک حرمت تروريست هاي سوري عليه اماکن متبرکه آن کشور" در روزنامه "لس آنجلس تايمز" به بازتاب اعلام انزجار ملت مسلمان ايران نسبت به توهين به ساحت مقدس "حجر بن عدي" در سوريه از سوي تروريست هاي سوري پرداخته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لس آنجلس تايمز ؛ نويسندگان اين گزارش با اذعان به شور و غيرت ملت مسلمان ايران در اعتراض به توهين به ساحت مقدس بزرگان شيعه و ياران پيامبر اسلام (ص) و امام علي (ع) مي نويسند "ايرانيان روز جمعه به خيابان ها آمدند تا اعتراض خود نسبت به حمله اخير تروريست هاي سوري عليه آرامگاه "حجر بن عدي" در حاشيه دمشق را نشان دهند. در اين ميان "ابراهيم حليلي" فروشنده فرش 80 ساله و ساکن تهران که در جمع صدها تن از راهپيمايان در مقابل دانشگاه تهران بود در مصاحبه با ما گفت "ما به اينجا آمده ايم تا خشم و انزجار خود از اقدامات انجام شده در سوريه را نشان دهيم."

نويسندگان گزارش در ادامه با اشاره به حادثه حمله به آرامگاه اين يار پيامبر اسلام (ص) در صدر اسلام مي افزايند "روز 2 ماه مي حمله اي عليه آرامگاه "حجر بن عدي" انجام شد. اين حمله قلب شيعيان را جريحه دار کرد. جبهه "النصره" از گروههاي تروريست سوري مرتبط با القاعده مسئوليت تخريب آرامگاه و نبش قبر آن را برعهده گرفت. جبهه النصره با انتشار بيانيه اي در اين باره رسما مسئوليت اين اقدام را پذيرفت. عکس هايي که از سوي خبرگزاري دولتي سوريه منتشر شده آرامگاه تخريب شده اين يار پيامبر اسلام (ص) و امام علي (ع) را نشان مي داد. پيش از آغاز بحران سوريه آرامگاه وي يکي از زيارتگاه هاي معروف شيعيان بود." 

نويسندگان گزارش در ادامه با اذعان به خطر گروههاي تکفيري و تروريست هاي سوري مي افزايند "گروههاي حمله کننده اين چنيني از طيف گروههاي تکفيري هستند که ضد شيعيان بوده اند. آنان اظهار داشته اند که قصد دارند تمامي اماکن مقدس و متبرکه شيعيان در سوريه را تخريب کنند. در اين ميان مقامات دولتي سوريه نيز نگران احتمال حمله مجدد تکفيري ها عليه ديگر اماکن متبرکه شيعيان از جمله آرامگاه "سيده زينب (س)" هستند که در جنوب دمشق واقع شده است." 

خبرنگاران "لس آنجلس تايمز" در ادامه مي افزايند "بسياري از شرکت کنندگان در راهپيمايي روز گذشته پارچه نوشته ها و پوسترهايي در محکوميت رژيم صهيونيستي و دولت آمريکا به دليل حمايت آنان از تروريست هاي سوري در دست داشتند. مقامات ايران نيز غرب و رژيم صهيونيستي را حاميان اصلي تروريست هاي سوري معرفي کرده اند. ايران رسما اين اقدام را محکوم کرد و اظهار داشت که "توهين و بي حرمتي آشکاري به مسلمانان" بوده است. جنبش حزب الله لبنان نيز موضع گيري مشابهي در قبال اين رويداد داشت. بسياري از علماي سني نيز اين اقدام را محکوم کردند." 

نويسندگان مقاله در انتها با اشاره به لطمات وارد شده بر اماکن متبرکه سوريه از زمان آغاز بحران در آن کشور افزوده اند "بحران سوريه از زمان آغاز سبب وارد آمدن آسيب هايي جدي بر مساجد و کليساهاي آن کشور شده است. بسياري از اماکن مقدس اديان متفاوت از سوي تروريست هاي سوري مورد حمله قرار گرفته اند."   

برچسب ها: ایران ، آرامگاه ، انزجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار