مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: در بندر شهید رجایی 2400 هکتار پس‌کرانه به بندر افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عطاله صدر در نشست خبری امروز خود با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی به متقاضیان شناور برای ساخت شناورها توسط تولیدکنندگان داخلی، گفت: سال گذشته شناورهای مدرنی از محل تسهیلات ارزان‌قیمت وارد ناوگان شد که 44 شناور مدرن در نوروز امسال به مسافران خدمت کردند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی 70 درصد سود بانکی تسهیلات ساخت شناورهای باری و 100 درصد سود بانکی تسهیلات ساخت شناورهای مسافری را پرداخت می‌کند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 80 درصد قیمت شناور در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: طی سه سال اخیر 70 میلیارد تومان تسهیلات ساخت شناورهای مسافری پرداخت شده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح توسعه جزیره نگین روبه‌روی بندر نوشهر در حال انجام است، تصریح کرد: این بندر مصنوعی متعلق به سازمان بنادر بوده و در فاز اول 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در آن انجام می‌شود. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره پرداخت تعرفه‌های دریایی اظهار داشت: خطوط کشتیرانی خارجی هزینه‌های خود را در تمام دنیا به ارز پرداخت می‌کنند. 

وی در ادامه گفت:  کشتی‌های ایرانی نیز تعرفه‌های بندری را در خارج به ارز پرداخت می‌کنند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از نوسانات اخیر ارزی و 3 نرخه شدن دلار (مرجع، مبادله‌ای، آزاد) مقرر شد ‌شرکت‌ها تعرفه‌های دریایی را بر مبنای ارز آزاد پرداخت کنند و این مورد مصوبه است. 

صدر با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی سال گذشته 5 میلیون یورو تجهیزات مبارزه با آلودگی‌های نفتی فراهم کرده است، اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم باید 5 هزار دریانورد آموزش دیده وارد عمل شوند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: امسال ترمینال مسافری بندر شهید حقانی بهره‌برداری می‌شود ضمن آنکه در طرح توسعه بندر انزلی موج‌شکن در حال ساخت و اتمام بوده و احداث اسکله‌ها به زودی آغاز می‌شود. 

وی افزود: در بندر نوشهر استحصال اراضی انجام شده و در بندر امام خمینی(ره) سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه با ساخت مخازن سوخت‌رسانی در حال انجام است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین در بندر شهید رجایی 2400 هکتار پس‌کرانه به بندر افزوده شده است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران هندی در طرح توسعه بندر چابهار  تصریح کرد: در این باره مذاکراتی انجام شده است که هندی‌ها به طرح توسعه فاز 2 بندر شهید بهشتی چابهار و اجرای خط‌آهن چابهار ـ سرخس وارد شوند. /عب

برچسب ها: بنادر ، ظرفیت ، دریا ، پس کناره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار