وزير نيرو از كلنگ زني و آغاز بهره برداري از سه طرح مهم بخش آب كشور تا پايان دولت دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مجيد نامجو در نشست شوراي آب وزارت نيرو، اظهار داشت: این طرح ها شامل بهره برداري از فاز دوم طرح غدير، بهره برداری از طرح سد و نيروگاه سياه بيشه و آغاز عمليات اجرايي انتقال آب خليج فارس به گلگهر است كه تا پايان فعالیت دولت دهم با حضور ریيس جمهوری آغاز مي شود.

وي تصريح كرد: فاز دوم طرح غدير آب را به خرمشهر، اهواز و آبادان خواهد رساند و براي طرح سياه بيشه 12 هزار ميليارد ريال هزينه شده و اكنون فاز نخست آن سنكرون شده است.

به گفته وي، مطالعه طرح انتقال آب از خليج فارس به گلگهر از دو سال پيش آغاز شده است و مجوزهاي زيست محيطي گرفته شده و مشكلات قراردادي آن حل شده است. 

وي ابراز اميدواري كرد: وزارت نیرو بتواند در فرصت باقي مانده تا پایان فعالیت دولت دهم، كارهاي خوبي را كه در بخش آب كشور برنامه ریزی شده است، به ثمر برساند.

نامجو به فعال كردن شوراي عالي آب و حضور ریيس جمهوری در اين شورا به عنوان يكي از افتخارهاي بخش آب در اين دولت اشاره كرد و افزود: فعال شدن كارگروه كشاورزي، توجه استانداران و كارهاي خوبي كه در بخش آب كشور انجام شد، از ویژگی های تشکیل نشست های اين شورا بوده است./عب
برچسب ها: وزارت نیرو ، آب ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار