رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اينكه رشد شاخص ها در بورس ادامه مي يابد ، گفت : پذيرش شركت‌هاي جديد در بورس و فرابورس، ورود ابزار‌هاي جديد به بازار سرمايه، افزايش سودآوري شركت‌ها با افزايش نرخ ارز سبب افزايش بورس مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي صالح آبادي  با اشاره به اينكه بازار سرمايه در سال حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني با 11 ركورد يك دوره طلايي ثبت كرده است ، گفت : اين روند و ركوردزني‌ها با شدت بيشتري در سال حماسه سياسي و اقتصادي هم ادامه دارد و شاخص بورس بيش از شش هزار واحد رشد كرده است.
 
وي با بيان اينكه امسال تالار شيشه‌اي بازدهي 17 درصدي براي سهامداران داشته است ، گفت : يكي از مهم‌ترين عوامل در بررسي وضع بازار سرمايه ، عوامل اقتصادي و شرايط حاكم بر بنگاه‌هاي اقتصادي است كه در بورس حضور دارد و بيشتر از بحث رواني و نرخ تورم ، تحقق پيش‌بيني‌هاي شركت‌ها نسبت به عملكردها مهم است و با ادامه روند تحقق پيش‌بيني‌ها شرايط بازار به همين صورت ادامه خواهد داشت .
 
صالح آبادي با بيان اينكه همه رشد شاخص ها متكي به افزايش نرخ تورم نيست ، تاكيد كرد: اگر قيمت‌هاي جهاني همچنان در مدار افزايشي باشد در افزايش بازدهي بورس ايران هم موثر خواهد بود و افزايش توليدات شركت‌هاي بورسي هم بايد مورد توجه باشد.
 
وي اظهار داشت : افزايش ظرفيت توليد و طرح‌هاي توسعه‌اي شركت ها سبب افزايش سودآوري شركت‌ها مي شود. 

 
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران همچنين از برنامه انتشار اوراق جديدي با نام اوراق خزانه اسلامي خبر داد و گفت: مانند كشور‌هاي پيشرفته كه خزانه‌داري ها اوراق منتشر و از بازار سرمايه تأمين منابع مي‌كنند، در كشور ما نيز خزانه‌داري كل ، اوراق خزانه اسلامي منتشر كند تا طلب پيمانكاران طرف قرارداد با دولت را پرداخت كند كه اين موضوع تأثير مثبتي در بورس دارد كه البته در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي قابل تحقق است.
 
صالح آبادي درباره برگزاري هفتمين نمايشگاه بين المللي بورس ، بانك و بيمه گفت: استقبال ها نشان داد كه بازار سرمايه ايران در سطح منطقه موفقيت هاي خوبي دارد.
 
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در مقايسه وضع سهامداري در بازار سرمايه ايران و كشورهاي همجوار گفت: تركيه با 75 ميليون نفر جمعيت حدود يك ميليون سهامدار دارد و پاكستان با حدود 180 ميليون نفر جمعيت 400 هزار نفر سهامدار دارد اما در ايران به 6.5 ميليون سهامدار مي رسد.
 
وي گفت : در ايران بازار سرمايه توسعه يافته است و مي تواند بازهم توسعه يابد و براي آشنايي بيشتر مردم با مفاهيم بازار سرمايه و ايجاد تجربه خريد و فروش، فضاي مجازي ايجاد شده است كه مردم با قيمت هاي واقعي در اين فضاي مجازي خريد و فروش كنند و سود و زيان را تجربه مي كنند.
 
به گزارش راديو اقتصاد،سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اخيرا قيمت طلا در بازارهاي جهاني به شدت كاهش يافته و بازار ارز به ثبات رسيده است، بنابراين سرمايه گذاري در اين حوزه ها توجيه لازم را ندارد و سرمايه گذاران به سمت بازارهاي سرمايه حركت مي كنند كه مثبت است./عب
برچسب ها: بورس ، تحولات ، واقعی ، بازدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار