اگر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی پول های سرانه را به موقع پرداخت کند ما نیز به موقع با بیمارستان ها تسویه خواهیم کرد تا عزیزان بازنشسته با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مرتضی علی حسینی، مدیرعامل شرکت بیمه دی در نشست خبری به پرسش های متعدد خبرنگاران درباره فعالیت این شرکت بیمه گر از جمله قرارداد بیمه تکمیلی مستمری بگیران تامین اجتماعی، وضعیت بیمارستانهای طرف قرارداد ، کیفیت وکمیت خدمات به بیمه گذاران و دیگر برنامه های این شرکت پاسخ گفت.
 
علی حسینی نخست با توضیح تفاوت بین بیمه های پایه، تکمیلی و مازاد ادامه داد : در بخش بیمه های پایه و بر اساس اصل 27 قانون اساسی ،دولت موظف است خدمات بهداشتی درمانی را به کلیه مردم ارایه دهد که در این میان کارفرما که همان دولت است قسمت اعظم حق بیمه را پرداخت می کند و مابقی توسط مردم که همان بیمه گذار هستند پرداخت می شود.  
علی حسینی ادامه داد: در بخش بیمه های تکمیلی نیز حق بیمه ها چند برابرتعرفه پرداخت می شود و بیمه های مازاد همچون بیمه زیبایی نیز جزو تعهدات هیچ بیمه ای نیست .
 
وی سپس درباره قرارداد بیمه دی با کانون بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داد: این قرارداد در سال های 90- 91 و 91 – 92 منعقد گردید که بر اساس آن کلیه مستمری بگیران تحت پوشش بیمه تکمیل بیمه دی قرار گرفتند . طبق مفاد قرارداد مزبورشرکت بیمه دی در مقابل سرانه ای که دریافت می کند یک سری خدمات بیمه ای را به مستمری بگیران تامین اجتماعی ارایه میکند.
 
مدیر عامل بیمه دی افزود: بر اساس مفاد قرارداد نخست،  بیمه گذار مبلغ 6 الی 7 هزار تومان و بر اساس مفاد قرار داد دوم مبلغ 10 هزار تومان برای پوشش های بیمه تکمیلی از بیمه گذاران دریافت می شد . البته توجه داشته باشیم که مبالغ زیادی بابت بحث های دیگر از این مبلغ کسر میشود،‌ ازجمله 1600 تومان برای تحت پوشش قراردادن بیمه عمر مستمری بگیران ، 200تومان برای بیمه های آتش سوزی ، 6 درصد ارزش افزوده و 10 درصد نیز هزینه های جانبی است. در کل 41 درصد بابت اینگونه مسایل هزینه می شود که نزدیک به 4 هزار تومان از کل سرانه دریافتی کسر می گردد .
 
وی ادامه داد: با توجه به هزینه ها، ما در مقابل جامعه هدفی که تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی هستند ودارای با سن بالا وضریب ریسک فوق العاده بالا است ( با 25سال بازنشسته شده اند) قرار داریم ، ریسک بیماری در این افراد بسیار بالا است به عنوان مثال 40 درصد آنها مبتلا به کاتاراکت (‌آب مروارید) و دیگر بیماری ها هستند.
 
علی حسینی تاکید کرد: باتوجه به موارد مذکور سرانه دریافتی ما یک سرانه متناسب نیست ولی با این وجود باید به تعهدات خود عمل کنیم و با سرانه مختصر که 3 برابر سرانه فعلی است مکلف به ادامه هستیم.
 
وی درباره همکاری بیمارستانها بابیمه دی جهت استفاده بیمه گذاران نیز توضیح داد: برای شروع، پروسه انعقاد قرارداد با بیمارستان بقیه الله را کلید زدیم و در حال مذاکره با بیمارستانهای خصوصی هستیم که پیشتر با بیمه دی همکاری می کرده اند .
 
مدیر عامل بیمه دی افزود: از 1-11-91 تا 31-1-92 ، حدود سه ماه که من وارد این شرکت شده ام نزدیک به 70 درصد پرونده های بیمارستانی را بررسی کرده ایم و نزدیک به 28 میلیارد تومان به بیمارستانهای تهران تزریق پول کرده ایم . ده ها هزار پرونده موجود است که کار بررسی آنها شروع شده ومشمول 370 هزار تومان کسورات شده اند . ما با بیمارستانهای طرف قرارداد صحبت کرده ایم که اگر این کسورات با بپذیرند ، کم و زیاد کار انجام می شود و اگر نه تمام پرونده ها را باید بررسی کنیم که به طورمثال 10 میلیون برای بیمه معرفی نامه فرستاده اند به چه دلیل بوده است آیا تحت پوشش بیمه بوده اند یا خیر و اینگونه بحث ها و بعد تسویه کنیم .
 
وی ادامه داد: رسیدگی اسناد صورت پذیرفته و نسبت به تسویه حساب با بیمارستانها اقدام خواهیم کرد البته تمام پرداخت هایی که انجام داده ایم به صورت علی الحساب بوده است.
 
علی حسینی سپس به موضوع خدمات سرپایی اشاره کرد و گفت:در حدود 3 ماهی که بنده این پست را برعهده گرفته ام نزدیک به 90 هزار پرونده سرپایی در بیمه دی پذیرش شده اند که از این میان به 65 هزار پرونده رسیدگی شده و 52 هزار مورد با مبلغ 9 میلیارد تومان خسارت برای سرپایی مستمری بگیران – در مجموع70 درصد هزینه ها- پرداخت شده است .  
 
مدیرعامل بیمه دی درپاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر برنامه ها برای کاهش مشکلات مراجعه کنندگان در مراکز معرفی شده بیمه دی و بهبود خدمت رسانی گفت:یکی از برنامه هایی را  دردست اقدام داریم این است که سیستم دیجیتالی را به کار بگیریم که بر اساس آن به محض اینکه بیمه گذار سند بیمارستانی وسرپایی خود را ارایه کند موضوع بررسی شده و به حساب سیبای آنها پول واریز شود، بدون اینکه مراجعه حضوری داشته باشند. بر این اساس بیمه گذاران تنها یک بار و آنهم برای ارایه سند به شرکت مراجعه خواهند کرد. همچنین در مرکز بیهقی کانتینری قرار داده ایم که اسناد راپذیرش می کنند و درآینده در غرب و شرق تهران نیز دومرکز پذیرش اسناد راه اندازی خواهیم کرد که تا اوایل خرداد ماه انجام خواهد شد تا بیمه گذاران برای ارایه اسناد خود به شرکت ،متحمل صرف وقت و دیگر هزینه های اضافی نشوند .  
 
وی در باره تعامل با کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: تعامل ما با کانون بسیار خوب است و اگر کانون پول های سرانه را به موقع پرداخت کند ما نیز به موقع بابیمارستان ها تسویه خواهیم کرد تا عزیزان بازنشسته با مشکل مواجه نشوند. امروز که این حرف را می زنم دوستان کانون سرانه فروردین ماه را به بیمه دی واریز نکرده اندکه همانطور که گفتم اگر به موقع این کارها انجام شود با مشکل مواجه نخواهیم شد.
     

برچسب ها: بیمه ، دی ، سرانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار