مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس علاوه بر اینکه مسئولان کمیته فنی رقابت ها را با آماده ترین بوکسوران آشنا کرد، دستاورد مهم دیگری نیز داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اگرچه فدراسیون بوکس کشورمان با مشکلات عدیده مالی مواجه است و در کنار آن عدم برگزاری مسابقات لیگ برای مسابقات منطقه ای نیز با مشکل مواجه بود بنابراين ناچار شد در فاصله کمتر از 2 ماه به شروع مسابقات آسیایی رقابت های انتخابی تیم ملی را برگزار کند.

خوشبختانه امسال در انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان، مشت زنان جوان نیز حضور پیدا کردند این بوکسورها به علت مسابقات برون مرزی که به تازگی آن را پشت سر گذاشته بودند به مراتب آمادگي بالاتري داشتند.

مسابقات انتخابی از دیدگاه بسیاری از مسئولان و کارشناسان باعث شد تا چند پدیده به دنیای بوکس کشور معرفی شود.

نامی که از میان بوکسوران این دوره از مسابقات بسیار به میان آمد نام موسی حیدری بود، بوکسور جوان و جسور زنجانی که با توانایی های منحصر به فردش به تساوی مقابل طلوتی هم دست پیدا کرد.

خود مهدی طلوتی در خصوص این بوکسور گفته که وی حریفی جسور، سرسخت و جنگنده بود که با هدف برد، پای در رینگ گذاشته بود.

حسین کهر آزه دیگر مهره ای بود که از نظر مسئولان ارشد فدراسیون در مسابقات توانمند ظاهر شد.

سینا قلعه بندی در وزن 91 کیلوگرم هم دیگر پدیده بود.

سید سعید حسینی نیز دیگر بوکسوری بود که از نظر مربی بدنساز تیم ملی یکی از پدیده های مسابقات بود و حتماً باید به اردو دعوت شود.

شاید در مجموع رقابت میان محرابی و کهر آزه، مراد خانی و قلعه بندی، طلوتی و کرمی جذاب ترین رقابت های این دوره بود.

یافتن پدیده در شرایطی که فدراسیون با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرد و توانایی برگزاری رقابت های زنجیره ای و متوالی را نداشت، نکته مثبتی است که در شرایط کنونی غنیمت است. اینکه تیم ملی بتواند در اردوی خود چند مهره ای متفاوت با مهره های همیشگی داشته باشد یعنی بوکس در حال پیشرفت است، یعنی علیرغم اینکه اردو و مسابقه نداریم اما هنوز هستند کسانی که با علاقه و اشتیاق خود به این رشته و انگیزه بالایی که دارند می توانند کناره مهره های باتجربه مدعی شوند.

اردوی تیم ملی بوکس در حالی از یکشنبه برگزار می شود که چند مورد از همین پدیده ها نیز در آن حضور دارند و امیدواریم این پدیده ها دریچه جدیدی از پیشرفت به تیم ملی بوکس ما باز کنند./مح

برچسب ها: تیم ملی ، بوکس ، کمیته فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار