مدیر انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی کشور گفت: اعمال نشدن افزایش نرخ کارمزد در جایگاه های سوخت CNG سبب شده تا بخش خصوصی دیگر رغبتی به ورود به عرصه جایگاه داری نداشته باشد.

اردشير دادرس در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: ايران دومين دارنده ذخاير گاز دنيا و نيز بعنوان يکي از کشورهاي تراز نخست در توسعه صنعت CNG در فاصله زماني کوتاهي توانست با جايگزيني سوخت CNG به جاي بنزين، تهديد تحريم بنزين را خنثي کند.

وي تصريح کرد: توسعه صنعت CNG روند مطلوب روبه رشدي داشت تا اينکه با اجراي قانون هدفمندي يارانه با مشکلات  عديده اي مواجه شد. 

دادرس خاطرنشان کرد: صنعت CNG کشور و به خصوص جایگاه داری در این عرصه پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با مشکلاتی مواجه بوده است که عمده ترین مشکل کمبود نرخ کارمزدی است که به جایگاه داران تخصیص می یابد.

مدیر انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG کشور با اشاره به رد طرح نظام حق العمل کاری به جای کارمزد جایگاه داران سوخت، تصریح کرد: بی توجهی دولت و مجلس به صنعت CNG نتیجه‌ای جز افزایش صف‌های CNG و درگیری در جایگاه‌ها نخواهد داشت.

وي خاطرنشان کرد: اعمال نشدن افزایش نرخ کارمزد در جایگاه های سوخت CNG موجب شده است تا بخش خصوصی دیگر رغبتی به ورود به عرصه جایگاه داری نداشته باشد و حتی در سالهای اخیر نیز برخی از جایگاه های خصوصی CNG تعطیل شده اند.
دادرس اظهار داشت: در صورتی که بررسی ها نشان می دهد با روش حق العمل کاری هم مردم وهم دولت می توانند منفعت ببرند زیرا که بخش خصوصی رغبت کرده و می تواند مانند گذشته در این عرصه وارد شده و دیگر نیازی به ورود دولت برای احداث جایگاه های سی ان جی نباشد و از طرفی نیز مردم در یک جایگاه می توانند سوخت را ارزان تر از قیمت مصوب دریافت کنند.

اردشیر دادرس با اعلام این‌که در سه سال گذشته صنعت CNG کشور دچار رکود شدید شده است از عقب ماندن 300 درصدی توسعه صنعت سی.ان.جی خبر داد و گفت: در سه سال گذشته توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی 120 درصد رشد منفی داشته‌است.

وي تصريح کرد: در سال 88، تعداد 372 باب جایگاه، در سال 89 451 باب جایگاه، در سال 90 226 باب جایگاه و در سال 91 96 باب جایگاه سی.ان.جی ساخته شده است.

دادرس با اشاره به این‌که تعداد خودروهای گازسوز به ترتیب در سال‌های 89 تا 91 به 5.4 میلیون، شش میلیون و 7.1 میلیون افزایش یافته است گفت: به این ترتیب تعداد خودروهای دو گانه سوز در این سه سال 180 درصد رشد داشته است که براین اساس توسعه صنعت CNG از برنامه خود عقب است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار