طبق گفته های معاون آمادگی با مقابله با حوادث سازمان مدیریت بحران خوشبختانه تا به حال هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده و سه فروند هلی کوپتر امداد نیز به منطقه بشاگرد اعزام شدند.

مهندس مرتضی اکبر پور، معاون آمادگی و مقابله با حوادث سازمان مدیریت بحران  کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از وقع زلزله ساعت 6:31 دقیقه بامداد امروز بلافاصله تیم پیش رو امداد نجات هلال احمر از استان های هرمزگان، کرمان و سیستان بلوچستان به منطقه اعزام شدند همچنین یک فروند بالگرد نیروی دریایی از استان هرمزگان و 2 فروند بالگرد از کرمان و سیستان بلوچستان برای امداد و نجات و انتقال مصدومین به منطقه زلزله زده اعزام شده اند.

وی گفت: در طی چند ساعت گذشته نیز زلزله هایی نیز در میناب رخ داده که طی بررسی ها هیچ نوع آسیب جدی در این منطقه ایجاد نشده است تنها کانون تاثیر گذار در بشاگرد بوده که تا به الان هیچ تلفات جانی بنابر اعلام هلال احمر گزارش نشده است و صرفا 18 نفر از هموطنان دچار آسیب های جدی شده اند.

اکبر پور با بیان اینکه به دلیل بافت فرسوده منطقه تخریب اماکن مسکونی نسبتا بالا است عنوان کرد: کارشناسان  کار گروه مسکن به منطقه اعزام شده اند و در حال بررسی میزان خسارات وارده به منازل مسکونی هستند.

وی با اشاره به اینکه روز پنج شنبه نیز زلزله در همین منطقه داشتیم خاطر نشان کرد: به این دلیل اعلام آمادگی به مراکز امدادی صورت گرفته بود و 50 تخت و چادر در این منطقه توزیع شده بود و از مردم درخواست شده  بود تا به دلیل رخداد زلزله های احتمالی در بیرون از منازل خود قرار داشته باشند که همین امر خوشبختانه موجب شده که ماتلفات جانی نداشته باشیم./ح
برچسب ها: زلزله ، هرمزگان ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار