رئیس دانشگاه تبریز در دیدار با سرکنسول ترکیه ، بر گسترش همکاري هاي علمي-پژوهشي بين دو كشور تاکيدکرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، محمد تقی علوی ،رئیس دانشگاه تبریز در دیدار با یونس بلت ، سرکنسول جمهوری ترکیه ؛ با اشاره به توانمندی‌های اين دو کشور مسلمان درعرصه‌های مختلف،اظهار داشت: با توجه به پیشینه فرهنگی، تاریخی و دینی، افزایش همکاری‌های دو ملت ایران و ترکیه به ویژه در زمینه‌های علمی و دانشگاهی می‌تواند در پیشرفت منطقه مؤثر باشد.

وی با تاکيد بر ضروري بودن اتحاد بین کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان،افزود: با وحدت می‌توان در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کرد و همکاری علمی می‌تواند در این زمینه بهترین پشتیبان باشد.

علوی توجه به مفاد یادداشت تفاهم نامه همکاری‌های دوجانبه را برای گسترش ارتباط دو کشور مهم دانست وبيان داشت: در دانشگاه تبریز قدم‌های اولیه برای عملی شدن تفاهم نامه همکاری‌ بین دانشگاه‌های دو کشور برداشته شده که امیدواریم با ادامه این روند همکاری‌های دوجانبه همچنان ادامه داشته باشد.

وی همچنین از برگزاری یک دوره مسابقات ورزشی میان دانشگاه‌های منطقه با حضور کشورهای ترکیه، ایران، آذربایجان، گرجستان و نخجوان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: در راستای گسترش همکاری‌های بین دو كشور، 15 دانشجوی رشته زبان فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم  ،جهت توان افزایی بهمن ماه سال جاری در دانشگاه تبریز حضور خواهند يافت.

علوی با بیان اینکه این دانشگاه آماده هر گونه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی برای توسعه دو جانبه دانشگاه‌های دو کشور است، افزود:دانشگاه تبریز در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های مشترک، دوره های آموزشی کوتاه مدت، اردوهای فرهنگی، مسابقات ورزشی و آشنایی با توانمندی‌های یکدیگر ، آماده همکاری با دانشگاه‌های ترکیه است.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالي از گسترش ارتباط با کشور همسایه، دوست و برادر ایران، تاکيد کرد:ايران و ترکيه مشترکات زیادی با هم دارند و می‌توانند در زمينه هاي مختلف با يکديگر همکاري کنند.

یونس بلت در ادامه با اشاره به همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور افزود: تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نمایشگاه، اجرای دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی از جمله اقدامات لازم در این زمینه است که یقیناً برای هر دو کشور مفید خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ وارتباط‌ات بین‌المللی دانشگاه‌های ترکیه با سایردانشگاه ها، اظهار داشت: اکثر دانشگاه های ترکیه با سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه و مسلمان ،همکاری های علمی و پژوهشی دارند،در این راستا ما آماده هرگونه همکاري با ايران ، با توجه به مشترکات فرهنگی و تاریخی که بین دو کشور وجود دارد،هستيم. 

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریزدر پايان با اشاره به پتانسیل‌های دانشگاه‌های ترکیه در نزدیکی مرزهای ایران افزود: دانشگاه ارزروم و وان از جمله این دانشگاه‌هاست که می‌توانند جهت ارتباط همکاری دو جانبه موثر باشند./خ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار