سفیر سوریه در سازمان ملل می‌گوید که جبهة النصرة ادعا کرده است که مسئول دست‌کم 600 اقدام تروریستی در سوریه در سال گذشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، "بشار الجعفری"، روز جمعه در یک سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، از این گروه وابسته به القاعده به دلیل حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، بی‌حرمتی به اماکن مقدس، ترور شخصیت‌های مذهبی و ربودن نیروهای سازمان ملل به شدت انتقاد کرده است.
جعفری همچنین برخی از اعضای سازمان ملل را که از گروه‌های مسلح در سوریه حمایت می‌کنند، به شدت محکوم کرد. 
دیپلمات‌ها گفته‌اند که شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد هفته آینده جبهة النصرة وابسته به القاعده را در فهرست سیاه تحریم‌ها اضافه کند. به این ترتیب، از سه‌شنبه به بعد کمک‌های جهانی به این گروه متوقف خواهد شد.
این تحول در حالی رخ داد که دولت سوریه ماه گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواست که گروه النصرة را در فهرست سیاه قرار دهد، اما این درخواست سوریه با مخالفت انگلیس و فرانسه مواجه شد. 
النصره که در حال حاضر در امریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، برای بمب‌گذاری در سراسر سوریه بدنام شده است. 
ابومحمد الجوانی، رئیس گروه النصرة نیز به وفاداری گروه خود به ایمن الظواهری رهبر القاعده متعهد شده است. 
بحران در سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است و تعدادی از مردم از جمله بسیاری از نیروهای امنیتی و سربازان در این خشونت‌ها کشته شده‌اند. 
دولت سوریه می‌گوید که این آشوب از خارج کشور هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد که تعداد زیادی از شبه‌نظامیان از ملیت‌های خارجی هستند.








برچسب ها: بین الملل ، النصره ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار