استاندار اردبیل گفت: محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان برای افتتاح رسمی پروژه‌های هفته آینده به اردبیل سفر می‌کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت خرداد‌ماه در اردبیل اظهار داشت: تصور غلطی وجود دارد که رئیس جمهور سفر دور چهارم خود را به اردبیل انجام می‌دهد در حالی که این سفر پیش از این انجام شده است و رئیس جمهور تنها به مدت یک روز به افتتاح متمرکز پروژه‌ها و شرکت در همایش سرمایه‌گذاری مشگین‌شهر به استان اردبیل سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر یک روزه پروژه‌هایی نظیر مسکن مهر و پروژه‌های متمرکز دستگاه‌های دیگر در گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افتتاح می‌شود و قرار است رئیس جمهور در این سفر در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در مشگین‌شهر و با محوریت جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه صورت می‌گیرد حضور پیدا کند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت گرامیداشت مناسبت‌های خردادماه را یادآور شد و گفت: ‌باید از ظرفیت عظیم سوم، 14 و 15 خرداد به بهترین شکل استفاده کنیم چراکه این برنامه‌ها و گرامیداشت مناسبت‌ها سبب می‌شود تا دشمنان نظام از دست‌زدن به برخی توطئه‌ها و ترفند‌ها مایوس شوند.

نیکزاد عنوان کرد: این مناسبت‌ها همچنین مدیران اجرایی را توانمند‌تر از گذشته می‌کند تا هدیه و شیرینی به مردم بدهند تا کام ملت در این مناسبت‌ها و به میمنت این ایام شیرین شود.

این مسئول به تامین اعتبار مورد نیاز برای اعزام کاروان زائران حرم حضرت روح‌الله اشاره کرد و یادآور شد: امام راحل (ره) حق بزرگی بر گردن ما دارد و این اعزام‌ها کوچکترین ادای دین و وظیفه به ساحت قدسی امام بزرگوارمان است که تمام زندگی و هستی خود را برای اعتلای اسلام گذاشت.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: ما انتظار داریم علاوه بر شهرها و بخش‌های مختلف در روستاهایی که ظرفیت جمعیتی آنها بیش از 500 نفر است برنامه‌های مناسبی و گرامیداشت در این ایام اجرایی و عملیاتی شود.

نیکزاد همچنین ضرورت برگزاری شایسته برنامه‌های مناسبتی سوم خرداد را یادآور شد و افزود: در این روز باید برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمتی باشد تا شکوه و عظمت این ملت و نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شود.

واهمه استکبار از حقیقت اسلام است

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از فاجعه اخیر اهانت به قبر مطهر صحابه رسول‌الله (ص) تصریح کرد: اگر ماهیت چنین اعمال ننگینی را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که آنها به دلیل ترس و واهمه از حقیقت اسلام به چنین اعمال زشت و ننگینی روی آورده‌اند تا شاید با این حرکت به اسلام ضربه بزنند در حالی که دین اسلام نه تنها دین صرف تعبد و عزلت‌ گزیدن در کنج مسجد نیست بلکه دینی است که در تمام مسائل اجتماعی،‌ سیاسی، فرهنگی و علمی حرفی برای گفتن دارد و به مانند سایر ادیان تنها هدف آن تعبد ظاهری نیست.

رئیس کار گروه امور اجتماعی ادامه داد: دشمنان بسیار علاقمند هستند که مسلمانان فقط در گوشه مسجدی بنشینند و در یک عادت روزانه نماز بخوانند، دعا کنند و راز و نیاز داشته باشند اما هیچ دخالتی در کارهای سیاسی و اجتماعی نکنند در حالی که نبی مکرم اسلام حکومت اسلامی تشکیل داد و اساس دین را نیز در دخالت دادن مسائل دینی و اعتقادی در تمام زمینه‌ها اعلام کرد.

نیکزاد گفت: همه این تحرکات دشمن، ناشی از خشم و ناراحتی آنها از عنصر حقیقی و همیشه جاودانه ولایت‌مداری امت اسلامی است که آنها به شدت از این اعتقاد و حرکت ارزشی امت اسلامی در هراس و نگرانی هستند و به همین خاطر تلاش می‌کنند بین اطاعت امت از ولایت گسست ایجاد کنند.

این مسئول سکوت خفت‌بار مجامع جهانی را که به اصطلاح مدعی دموکراسی و آزادی و حقوق بشر هستند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌ای آنها را یادآور شد و تاکید کرد: هر چند توطئه آنها تاکنون هیچ ثمری جز بی‌آبرویی آنها نداشته اما بسیار تلاش می‌کنند تا چراغ بیداری اسلامی را خاموش کنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان نقش علما و روحانیون را در بیداری امت اسلامی و تحکیم بنیان جهان اسلام یادآور شد و افزود: قطعاً در این مسیر دشمن تیرش به سنگ خواهد خورد.

نیکزاد در پایان سخنان خود همچنین فرارسیدن 14 خرداد ماه سالروز عروج جانسوز امام راحل (ره) را تسلیت گفت و اذعان داشت: زندگی شخصی و موضع‌گیری‌های راستین آن امام سفر کرده نشان می‌دهد که ما باید در برابر فزون‌طلبی دشمنان ساکت و آرام ننشینیم و سعی کنیم در عزت‌مندی جهان اسلام پیش‌قدم شویم./ج1

برچسب ها: اردبیل ، استاندار ، عروج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.