انتشار گزارش وزارت دفاع آمریکا پنتاگون در مورد خشونت هاو آزار و اذیت های جنسی در ارتش این کشور، نگرانی های بسیاری را برانگیخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، با تائید 26 هزار مورد آزار جنسی در ارتش، دیگر نه تنها زنان ومردان ارتش آمریکا ، بلکه عموم مردم کشورها و مناطقی که تحت اشغال آمریکا هستند ، به شدت نگران شده اند .

به نظر می رسد فرهنگ برخورد خشونت آمیز جنسی در ارتش آمریکا ، بسیار بیشتر و شدیدتر از قبل شده است و پنتاگون باید دراین زمینه تلاش بیشتری کند .

این یک حقیقت ناراحت کننده است که جدیدترین تحقیق وزارت دفاع آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد، حاکی از این است که درسال 2012 ، 26 هزار نفر در ارتش آمریکا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند، در صورتیکه این رقم در سال پیش از آن 19 هزار نفر بوده است .

کسانی که این آمار را باور ندارند و یا اوضاع را اینقدر فاجعه آمیز نمیدانند سخت در اشتباه هستند.

نکته دیگر این است که تعداد کمی از این موارد آزار و اذیت توسط قربانیان گزارش می شود . درسال 2012 فقط 3374 مورد از این آزارهای جنسی گزارش شده است و درسال 2011 نیز تعداد 3192 مورد آزار جنسی به مقامات گفته شده است .

بسیاری از کسانی که درارتش مورد سوءاستفاده جنسی قرار میگیرند هرگز آن را گزارش نمی کنند ؛ یا به دلیل ترس از آبروریزی و یا به دلیل اطمینان از اینکه هیچ نتیجه ای از گزارش خود نخواهند گرفت و عامل آزار واذیت جنسی هیچگاه دادگاهی نمی شود .

سناتور "کارل لوین" از میشگان که رئیس دمکرات کمیته خدمات نظامی کنگره است می گوید میزان دستگیری ها در وزارت دفاع در مورد آزار و اذیت جنسی ، نشان دهنده اهتمام این وزارت خانه برای این مشکل است .

اخیراً یک افسر ارتش به نام "کروسینسکی" که به خاطر تعرض به یک زن در یک پارکینگ بازداشت شد باعث اظهار نظر دیگران نیز شده است . سناتور کلیر مک کاسکیل دمکرات از میسوری که دادستان سابق بوده معتقد است وزارت دفاع در این گونه موارد سست عمل می کند ، چون مگر ممکن است کسی این گونه به زنی حمله کند ، هیچ پرونده ای در آزار و اذیت جنسی نداشته باشد ؟

سناتور مک کاسکیل با یادآوری معلق کردن یک افسر زن در نیروی هوایی به نام سوزان هلمز که در مورد میزان آزار واذیت زنان در این نیرو درحال فعالیت بوده است ؛ میزان پایبندی وزارت دفاع را زیر سوال می برد .

گزارش اخیر پنتاگون از یک سو و دستگیری کروسینسکی به اتهام تعرض جنسی، از دیگر سو ، تلاش های نیروی هوایی برای جلوگیری از این گونه موارد را به سخره می گیرد . به نظر می رسد همه تلاش ها برای کاهش آمار حمله به زنان بی نتیجه بوده است .

تلاش های بسیاری از سوی نمایندگان زن کنگره و سنا برای جلوگیری از این گونه آزار و اذیت ها و همچنین تعقیب قضایی عاملان آن صورت گرفته است . یکی از آنها حمایت از قربانیان جنسی ارتش در چارچوب برنامه قربانیان ویژه بوده است .

یکی از پرطرفدارترین تلاش ها از جانب خانم کریستین گیلیباند دمکرات از نیویورک صورت گرفته که با تصویب قانون آن ، می شود از نقص های قانونی قوانین فعلی ارتش جلوگیری کرد . بااین طرح ، شکایت شاکیان از عاملان حملات جنسی در خارج از ارتش و در دادگاه های بیرون از ارتش طرح و رسیدگی می شود . این احتمالاً پایانی خواهد بود بر قدرت مقامات ارتش در مورد پرونده های خشونت جنسی . مقاماتی که هیچ آموزش رسمی در این مورد به طور خاص ندیده اند .

اما چاک هگل هنوز موافقت خود را با این طرح اعلام نکرده است . باراک اوباما با انتشار این گزارش گفته است که کسانی که در ارتش مرتکب جرائم جنسی علیه دیگر همقطاران خود می شوند به لباس ارتش آمریکا خیانت می کنند . او گفت به هگل گفته است که باید دراین مورد گام های محکمی بردارد. او گفته که تصویب قوانین لازم است اما برای اجرایی شدن نیاز به راهبری ریاست جمهوری دارد .

باید دید داستان خشونت های جنسی و آزار و اذیت سربازان و افسران ارتش آمریکا علیه زنان همقطار خود پایانی می یابد یا خیر؟


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار