اعضای هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ،جلسه انتخابات اعضای هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه در فرمانداری اصفهان برگزار شد.
این افراد از میان 30 معتمد معرفی شده برای هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شدند.
در این جلسه با رای گیری از معتمدان این شهرستان، 9 نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی البدل هیات اجرایی برگزاری انتخاب شدند.
در این رای گیری حسین آذین با 22 رای، رضا جدیدی با 17 رای، غلامرضا خطابخش با 14 رای، اکبر مرجوی و حسن خراسانی هردو با 12 رای، سید احمد میرمرشدی ،حسن علی زهتاب و مهدی نیلی پور هرکدام با 11 رای و مرتضی آراسته با 9 رای به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شدند.

همچنین سید علی بنی لوحی با 9 رای، سید محمود مرتضوی و حسن قدسی با8 رای، محمدعلی مهره کش با7 رای و سید حسن بهشتی نژاد با 6 رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا پیش از برگزاری انتخابات، حدود هفت جلسه تشکیل خواهد داد و نخستین جلسه آن نیز در سه روز آینده برگزارخواهد شد.
البته قابل ذکر است براساس قانون انتخابات، اگر هر یک از اعضای هیات اجرایی بیش از دو غیبت مکرر در جلسات داشته باشند، حذف و اولین عضو علی البدل جایگزین وی خواهد شد.

فرماندار اصفهان در این جلسه گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی، برگزاری کلیه مراحل انتخابات ازسوی مردم است.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از روز سه شنبه آغاز شده است تصریح کرد: بایستی در مدت سه روز از آغاز ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری هیات اجرایی در شهرستان اصفهان تشکیل می شد که امروز این هیات با حضور معتمدین و انتخاب اعضا کار خود را آغاز کرد.
وی هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را متشکل از 13 نفر دانست و گفت: فرماندار اصفهان، رییس ثبت احوال، رییس دادگستری و دادستان از اعضای اداری هیات اجرایی این شهرستان هستند.
کفیل با بیان اینکه 20 ستاد درکلان شهر اصفهان تشکیل شده و هر ستاد بین 30 تا 70 شعبه اخذ رای را هدایت خواهد کرد افزود: 14 ستاد را مربوط به مناطق چهارده گانه شهرداری اصفهان، پنج ستاد مربوط به بهارستان، خوراسگان، براآن شمالی، براآن جنوبی و قهاب است و یک ستاد نیز ستاد سیار به شمار رفته و شعب سیار را هدایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی شعب به صورت همزمان در یک مکان دارای دو صندوق باشند گفت: در انتخابات دوره قبل 405 شعبه اخذ رای در شهر اصفهان وجود داشت که بیش از دو هزار و 500 رای در آن ماخوذ شده بود و این نشان از حجم بالای کار شعب و صندوق های اخذ رای دارد.
فرماندار شهرستان اصفهان با بیان اینکه در این دوره شعب انتخاباتی از 700 شعبه به 900 شعبه افزایش خواهد یافت
یادآور شد: ثبت نام و بررسی صلاحیت داوطلبان از وظایف هیات اجرایی بوده و در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین وظیفه اجرایی در حوزه انتخاباتی برعهده این هیات است.
وی گفت: بررسی تخلفات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، بررسی شکایت احتمالی داوطلبان پس از انتخابات و روند انتخابات در شعب اخذ رای نیز از وظایف هیات اجرایی انتخابات است.
فرماندار اصفهان همچنین به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: اعضای هیات اجرایی نباید هیچگونه خویشاوندی سببی و نسبی با نامزدهای شوراهایی اسلامی شهر و روستا داشته باشند.
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 24خرداد امسال برگزار می شود/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.