معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتشار لیست افراد رد و یا حتی تایید صلاحیت شده در انتخابات از سوی رسانه ها قبل از اعلام مراجع ذیصلاح شامل هیات های اجرایی و نظارت خلاف قانون است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، ˈغلامعلی رضوانیˈ در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مسوولان اجرایی و امنیتی برگزاری انتخابات درکهگیلویه وبویراحمد افزود: قانون همه ارکان و ضرورت های برگزاری و فرایند اجرای انتخابات را مشخص کرده است.
وی اظهار کرد: بارها اتفاق افتاده که اسامی افرادی از سوی برخی رسانه های جمعی به عنوان رد صلاحیت شده انتشار شده ولی هنوز هیچ یک از مراجع و دست اندرکاران امر انتخابات این موضوع را تایید نکرده که این امر خلاف قانون است.
رضوانی اظهار کرد: تایید صلاحیت کاندیداها از طریق استعلام چهارگانه و بعد از تایید هیات های اجرایی و به دنبال آن هیات های نظارت است.
وی با بیان اینکه از تاریخ دوم اردیبهشت به مدت 10 روز هیات های اجرایی استعلام چهارگانه ای را برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا انجام دادند، افزود: استعلام ها در هیات های اجرایی مورد رسیدگی قرار گرفت و مبنای اولیه تایید و یا رد صلاحیت افراد در هیات های اجرایی خواهد بود.
رضوانی با بیان اینکه تایید نهایی رد صلاحیت کاندیداها، هیات نظارت است، افزود: بعد از اعلام اسامی ردصلاحیت ها در 28اردیبهشت ، کاندیداها حق اعتراض و شکایت دارند و پس از رسیدگی به شکایات آنها سرانجام در روز دوم خرداد لیست نهایی اعلام خواهد شد.
وی زمان تبلیغات اننتخاباتی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را یک هفته قبل از برگزاری انتخابات عنوان کرد.
رضوانی افزود: بیش از 450هزار نفر واجدان شرایط رای دادن در استان در روز 24 خرداد امسال هستند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت رعایت قانون و اخلاق از سوی رسانه های جمعی و پرهیز از تیترهای جنجالی و التهاب آفرین در آستانه انتخابات تاکید کرد.
رحمان زمانی افزود: مهمترین ویژگی یک رسانه حرکت در مسیر عدالت و حقیقت و دوری از مسایل التهاب برانگیز در جامعه است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران این استان افرادی متعهد و دیندارو وفادار به نظام و انقلاب هستند، اظهار کرد: نقش رسانه ها در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بدون هر گونه چالش و تنش سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی تعیین کننده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: مهمترین وظیفه رسانه ها تنویر و روشنگری افکار عمومی و ایجاد فضای امن برای حضور آگانه مردم در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی است.
ˈالماس گشتاسبیˈ افزود: نشر مطالب الحادی ، ترویج مطالب بر علیه اصل نظام و ولایت فقیه، مطالب خلاف عفت عمومی و ایجاد تشویش ،التهاب و دوگانگی به ویژه درمیان قومیت ها از جمله جرائم محرز مطبوعاتی است که قانون نیز به صراحت روی آنها تاکید داشته است.
تشریح و تبیین مبانی قانونی و رعایت مصالح نظام، تاکید بر رعایت قانون و اخلاق حرفه ای از سوی رسانه ها، بررسی فضای سایبری در انتخابات و بررسی وضعیت داخلی و خارجی کشور در شرایط کنونی از جمله محورهای اصلی نشست اصحاب رسانه به دست اندرکاران امر انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد بود./س
برچسب ها: هیات ، نظارت ، خلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.