دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه وبویراحمد گفت: رسانه ها در چارچوب قانون و رعایت اخلاق زمینه را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و تحقق حماسه سیاسی فراهم کنند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، ˈمختار کوشاˈ در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با دست اندرکاران امر انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد افزود: قوانین جمهوری اسلامی در این زمینه شفاف است و هیچ خلاء قانونی وجود ندارد و قضات می توانند به خوبی به تخلف ها رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل ششم، اداره امور کشور را با تکیه بر آرای عمومی مردم دانسته است، اظهار کرد: برگزاری انتخابات به عنوان یکی از عرصه های مهم سیاسی مصداق بارز مردم سالاری دینی و دخالت مردم در امور سیاسی کشور محسوب می شود.
وی با تاکید بر رعایت اخلاق و دقت اصحاب رسانه در گزینش اخبار و استفاده نکردن از خبرهای جنجالی و التهاب آفرین در آستانه انتخابات ، گفت: عمل به قانون باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه و اهتمام همه دست اندرکاران امور در فرایند برگزاری انتخابات قرار گیرد.
کوشا اظهار کرد: رسانه ها به عنوان حلقه ارتباطی میان مردم و مسوولان نقش تعیین کننده ای در ایجاد امنیت ، امید و نشاط در جامعه دارند.
وی رسانه را مروج ارزش های متعالی ، اخلاق اسلامی و کرامات انسانی دانست و افزود: مردم واقعیت های جامعه را از رسانه می خواهند.
کوشا افزود: ارتقای روحیه قانون مداری و احترام به قانون باید همواره مورد توجه و اهتمام جدی همه دست اندرکاران به ویژه کاندیداها و حامیان آنها باشد و از بداخلاقی های انتخاباتی به طور جد پرهیز شود.
وی ابراز داشت: پرهیز از هرگونه فضا سازی برای کاندیدای خاص در قبل ، حین و بعد از انتخابات، توجه به مصالح کلی نظام جمهوری اسلامی و مردم و بررسی هوشمندانه مطالب برای انعکاس از دیگر ضرورت ها و موارد لازم در این زمینه است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت کار حرفه ای و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از سوی رسانه ها در استان تاکید کرد.
ˈ امین کمالوندیˈ افزود: رسانه ها باید سعی کنند با توجه به شرایط حساس کنونی جامعه و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده تبلیغاتی دشمن از خبرهای تخریبی و التهاب آفرین که موجب کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات می شود ، خودداری کنند.
وی از رسانه ها خواست تا به لایه های درونی جامعه نیز نفوذ کنند و با مصاحبه ها و دلگرمی بیشتر زمینه حضور حداکثری مردم را در این عرصه حساس سیاسی فراهم کنند.
وی گفت: هرکسی که صلاحیت های لازم را از نظر شورای نگهبان داشته باشد به عنوان کاندیدای انتخابات محسوب می شود و رسانه ها باید با روشنگری و آگاهی بخشی مردم را در انتخاب فرد اصلح یاری دهند./س
برچسب ها: رسانه ، تحقق ، حماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.