دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان این که برای فروکش کردن آتش جنگ انسان با طبیعت و حفظ محیط زیست نیازمند عزم جهانی هستیم گفت: پایداری محیط زیست یکی از اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد است که با همکاری همه سازمان های اقتصادی در کنار نهادهای اجتماعی و مردم میسر خواهد بود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد رضا سعیدآبادی در مراسم گشایش طرح ملی آموزش حفظ محیط زیست به دانش آموزان در مشهد با بیان اینکه هم اکنون دو نوع جنگ در جهان در حال وقوع است، گفت: یکی جنگ انسان با انسان به دلایل مختلف فرهنگی، سیاسی یا مذهبی و دوم جنگ انسانها با طبیعت و کره خاکی است که همه کشورهای جهان ناخواسته، ناآگاهانه و یا بطور عمد در آن مشارکت دارند.

وی بیان کرد: براساس آمارهای موجود، از سال 1970 تا 2000 میلادی فراوانی گونه های جانوری به طور میانگین 40 درصد کاهش یافته است.

او افزود: طی 50 سال گذشته شمار ماهیان بزرگ اقیانوس منجمد شمالی دو سوم کاهش یافته و همچنین سالانه 12 درصد از 292 رودخانه بزرگ دنیا تحت تاثیر اثرات مخرب و دستکاری انسانها قرار می گیرند.

وی گفت: برای فروکش کردن آتش جنگ انسان با طبیعت و حفظ محیط زیست نیازمند عزم جهانی هستیم که نخستین و یکی از مهمترین راه های مبارزه با عوامل تخریب طبیعت توسعه آموزش در بین اقشار مختلف مردم است./س


برچسب ها: دبیر ، کل ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.