ناصر فیض ضررها و درد هایی که در زندگی داشته را در پرده طنز برده کاری که هیچ کس نمی تواند انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی از کتاب فیض بوک که با حضور ناصر فیض نویسنده کتاب و یوسف علی میر شکاکی نویسنده و محمد علی جعفریان نویسنده در غرفه سوره مهر برگزار شد، در ابتدای مراسم یوسفعلی میرشکاکی نویسنده در خصوص کتاب فیض بوک گفت: در این  کتاب ناصر فیض به دستاوردی به زبان رسیده که به اصطلاح ادبا از آب می تواند کره بگیرد یعنی با توجه به این ممیزی ها طنز پردازی کار بسیار سخت است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه اگر بخواهیم طنزی را مطرح کنیم همه ی ارگانها و سازمانها دست به شکایت بر میدارند چراکه هجو و حذف دارای ممیزی است.  
میرشکاک تصریح کرد: طنز نوشتن یعنی عبور دادن شتر از سوراخ سوزن. اما در مجموع وقتی به آثار طنز ناصر فیض نگاه می کنیم متوجه می شویم ناصر به جایی از طنز رسیده که کار هرکسی نیست.
میرشکاک خاطر نشان کرد: فیض دردهایش را در پرده ی طنز برد و توانست زبان محاوره را به زبان طنز رسمی ببرد.ما باید کار فیض و بقیه طنز پردازان را جدی بگیریم.
 
در ادامه مراسم محمد امین جعفریان نویسنده عنوان کرد:طنز همیشه در حاشیه  است اما مردم هم پذیرفتند طنز می تواند جریان بسیار قدرتمندی را ایجاد کنند و امروز کتاب های طنز پر فروشتر از کتاب های جدی هستند.
 
وی تصریح کرد :در این کتاب فیض به خوبی به مشکلات اقتصادی پرداخته و بسیار هوشمندانه به این موضوعات پرداخته، چراکه امروز پرداختن به طنز کار بسیارسختی است.
 
در پایان مراسم ناصر فیض نویسنده کتاب فیض بوک ذر خصوص کتابش عنوان کرد: درخصوص کارهای بعدم سعی می کنم با دوستان نویسندم بیشتر مشورت کنم و همانند کتاب های قبلی ام به طنز سیاسی بپردازم./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار