تعطیلی های مکرر تنها جایگاه عرضه بنزین شهر دماوند، برای شهروندان منطقه و شرکت نفت ناحیه دماوند مشکل ساز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ تعطیلی گاه و بی گاه تنها جایگاه عرضه سوخت بنزین شهر دماوند (جیلارد)، مشکلاتی را برای مردم و مسافران عبوری به شهرهای شمال کشور به وجود آورده است.

این در حالی است که جایگاه سوخت چناران در ابتدای ورودی به منطقه گیلاوند در دماوند نیز چند ماهی است به دلیل مشکلات ملکی تعطیل است و مسافران برای سوخت گیری ناگزیرند به جایگاه جیلارد مراجعه کنند که تعطیلی های مکرر آن مشکلاتی را ایجاد کرده است.

تعطیلی جایگاه عرضه سوخت بنزین دماوند به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی فیروزکوه که از مسیرهای پرتردد برای راههای مناطق شمالی و شرقی کشور است، زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است.

یکی از اهالی شهر دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: ˈجیلاردˈ تنها جایگاه عرضه سوخت شهر دماوند است که با توجه به افزایش جمعیت در منطقه و تعطیلی مکرر آن نه فقط برای اهالی شهر بلکه برای مسافران منطقه نیز مشکل ساز شده است.

ˈسعید قربان عسگریˈ با گلایه از این موضوع، ادامه داد: این جایگاه سوخت با توجه به بدهی هایی که به شرکت نفت دارد به دلیل تعطیلی های مکرر خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه نمی کند.

رییس ناحیه نفت شهرستان دماوند نیز با اشاره به مشکلات تنها جایگاه سوخت بنزین دماوند اظهار کرد: دستور تعطیلی جایگاه جیلارد به دلیل افزایش بدهی مالک خصوصی آن و دو شریک وی به شرکت نفت، چند روز قبل صادر شد.

ˈقربان قدرتیانˈ افزود: به دلیل شرایط خاص منطقه و رفع مشکلات مردم به خواست فرماندار شهرستان، این مرکز سوخت بار دیگر فعال شد که با تخلف مجدد، ناگزیر از شارژ دوباره آن خودداری شده است.

وی بیان کرد: با اینکه چندین بار اخطاریه به متولیان این مرکز سوخت رسانی در منطقه داده شده است، ولی به علت بی توجهی به آنها و داشتن بدهی های چند ده میلیونی ناگزیر هستیم از شارژ این جایگاه خودداری کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه این جایگاه چون تنها مرکز سوخت رسانی منطقه است و تعطیلی آن مشکلاتی را برای شهروندان به همراه می آورد، همین موضوع موجب سوء استفاده مالک در پرداخت بدهی شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان دماوند (رودهن، آبعلی، دماوند، آبسرد و کیلان) 9 جایگاه سوخت فعال است، افزود: تمام جایگاه های سوخت در شهرستان بعد از ارسال فرآورده نفتی در کمتر از 48 ساعت پول خود را می پردازند، ولی مالک این جایگاه با وجود شرایط خوب اقتصادی در پرداخت پول و مابه التفاوت فروش بنزین 400 و 700 تومانی کوتاهی می کند.

خانم نصیری مالک جایگاه عرضه سوخت جیلارد دماوند نیز با قبول بدهی به شرکت نفت دماوند گفت: حساب های جایگاه به روز پرداخت می شود، ولی به دلیل بلوکه شدن بخشی از پول های ما در شرکت، مشکل مالی به وجود آمده که تلاش داریم هر چه سریعتر در زمینه رفع آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به نبود جایگاه عرضه سوخت از کمربندی بومهن تا نزدیکی های شهر آبسرد در محور فیروزکوه و ضرورت فعال بودن این جایگاه به منظور تامین نیازهای سوختی اهالی شهرستان و مسافران عبوری خواستار همکاری هر چه بیشتر مسوولان در این زمینه شد.

دماوند از شهرستان های شرقی استان تهران است که با توجه به جمعیت ثابت بالای یک صد هزار نفری آن و افزایش خوش نشین ها در فصل تابستان و حضور مهاجران در منطقه و مسافران عبوری به شهرهای شمالی تعطیلی تنها جایگاه عرضه سوخت آن غیراصولی است.

با توجه به عملکرد این جایگاه اختصاصی در عرضه سوخت و مشکلاتی که برای شهروندان و مسوولان به وجود آمده است، ایجاد جایگاه های سوخت رسانی مناسب در دیگر مناطق شهرستان ضروری به نظر می رسد و این موضوع، توجه جدی مسوولان شهرستانی و فرادستی را طلب می کند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای زدن بنزین باید کیلومترها راه طی کنیم وکلی بنزین در رفت وبرگشت هدر میره،