کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: دولت راهگشاي ايجاد جامعه اسلامي است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حسن سبحاني" کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري، در نشست پرسش و پاسخ دانشجويان که به همت اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت) صبح امروز در دانشکده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، اظهار داشت: در شرايطي که بسر مي بريم، به دلايل مختلف صحبت کردن از موضوعات مطرح در جامعه کار ممکني نيست.

وي ادامه داد: داوطلب انتخاباتي درصدد ارائه نقطه نظرات کلان خود است و از طرف ديگر وضعيت و شرايط سياسي کشور طوري است که مطرح نکردن نقاط ضعف و قوت آن کار خوبي نيست.

سبحاني افزود: کار رئيس جمهور و دولت لزوما بر هم منطبق نيستند. دولت مطابق اصل 3 قانون اساسي از وظايف خاصي برخوردار است و رئيس جمهور هم وظايف خاص خود، وزارتخانه هاي مختلفي وجود دارد و آن وزارتخانه ها وظايف خاص خود را دارند.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: از جمله وظايف اختصاصي رئيس جمهور مسئوليت برنامه، بودجه، اداري و استخدامي کشور است، يعني اين چهار مقوله مستقيما بر عهده رئيس جمهور است لذا با توجه به اينکه دولت نقش بسيار مهمي در اقتصاد دارد و اين به معناي اين است که رئيس جمهور در اقتصاد دولتي و غير دولتي نقش مهمي دارد.

وي ادامه داد: تفکر رئيس جمهور در خصوص برنامه و بودجه و مالي و اداري به حوزه‌هاي سياسي جامعه وابستگي دارد.

سبحاني افزود: رئيس جمهور براساس قانون اساسي وظايف مهم ديگري دارد که در مرحله اول اجراي قانون اساسي است و شامل حقوق، ملت، اقتصاد و قوه قضائيه، ارتش، سپاه و امنيت ملي و غيره است که اجراي اين قوانين براساس تفسير شوراي نگهبان به عهده رئيس جمهور است.

وي ادامه داد: در مقدمه قانون اساسي يک نکته مهم است؛ دولت راهگشاي ايجاد جامعه اسلامي است.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري افزود: اگر نهادهاي درون قانون اساسي عملي شود، جامعه اسوه و نمونه مي‌شود و درون اين جامعه نمونه، انسان نمونه شکل مي گيرد و الگوهاي خود را صادر مي‌کند.

وي ادامه داد: اگر در کارکرد يک کشور ردپاي قوانين اساسي نباشد موفق نيست. بعد از جنگ دولت‌هايي که سر کار آمدند، به دليل تخريب و جنگ و به خاطر ميل به آباداني و ساخت و ساز و به دليل غلبه تفکر سرمايه داري و انديشه مبتني بر ليبراليسم، سنگ بنايي گذاشته شد که در هر سه دولت بعدي ادامه دار بود و ثانيا اين سنگ بنا با کارکردها و نهادهاي قانون اساسي مطابقت نداشت.

کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: امروز علائم حياتي اقتصاد و فرهنگ در جامعه ايران رصد مي‌شود. هيچ کس نمره خوبي به اين وضعيت نمي‌دهد.

وي افزود: در قانون اساسي آزادي احزاب، ممنوع بودن تجسس و دهها حق ديگري که قانون اساسي به رسميت شناخته است، ولي امروزه مورد غفلت واقع شده است، که اين به دليل اين است که ما قانون اساسي را سرلوحه خود قرار نداديم.

وي ادامه داد: با توجه به اينکه در نظام بانکي و مالي ما پول حاکم است، بنابراين نمي‌شود در يک بخش رکود و در بخش ديگر رونق داشته باشيم.

سبحاني افزود: با توجه به اينکه نيازهاي اساسي مردم تامين نشده است، چنين مردمي حوصله رفع معضلات فرهنگي خود را ندارند.

وي ادامه داد: تجربه و دانش بشر بايد با آگاهي مديران کشور به گونه‌اي استفاده شود که بتوان جامعه را با قوانين اساسي کشور انطباق داد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: يکي از اهداف من بازگشت قوانين اساسي کشور است. صدور انقلاب اسلامي از طريق عينيت بخشيدن به قوانين قابل اجرا است. ما به شدت مخالفيم که خداي نکرده پوسته‌اي از اسلام باشد ولي کارکردي از آن باقي نماند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار