احزاب سیاسی در پاکستان تا آخرین دقایق مهلت مبارزات انتخابات پارلمانی این کشور به تبلیغات خود ادامه دادند.


"به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، عمران خان"، رهبر زمینگیر حزب "تحریک انصاف" از مردم پاکستان خواسته است که در آخرین روز مبارزات انتخاباتی برای یک تغییر با یکدیگر متحد شوند.
ستاره سابق کریکت در جمع هزاران نفر از طرفداران خود روز پنج شنبه از طریق یک ارتباط ویدئویی گفت: خداوند این فرصت طلایی را در اختیار شما گذاشته است. اجازه ندهید که این فرصت از دست برود. شما باید برای تغییر یک فرصت بدهید.
خان روز پنج‌شنبه پس از افتادن از یک آسانسور مکانیکی که او را از یک سکو در تبلیغات انتخاباتی در شهر لاهور در شرق این کشور بالا می‌برد، در بیمارستان بستری شد.
"نواز شریف"، نخست وزیر سابق پاکستان که حزبش یعنی حزب لیگ مسلم پاکستان در نظرسنجی‌ها از بقیه احزاب پیشتاز است، نیز در آخرین روز مبارزات انتخاباتی در شهر لاهور سخنرانی کرده است.
مبارزات انتخاباتی با موجی از خشونت‌ها و ستیزه‌جویی‌های گسترده در سراسر این کشور مواجه شده است.
در روز پنج‌شنبه، افراد مسلح ناشناس، "علی حیدر گیلانی"، فرزند "یوسف رضا گیلانی"، نخست وزیر پیشین این کشور را در زمان برگزاری یک راهپیمایی به نفع حزب مردم پاکستان در شهر مولتان در مرکز پاکستان ربودند. گیلانی در حال رقابت برای به دست یک کرسی در مجمع ولایتی پنجاب است.
افراد مسلح همچنین به سوی یک تجمع سیاسی آتش گشودند که در نتیجه این اقدام یک نفر کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند.
در همان روز شبه‌نظامیان طرفدار طالبان، یک بیانیه‌ای منتشر کردند و خواستار بمبگذاری و انجام حملات در نقاط مختلف پاکستان برای تضعیف انتخابات در این کشور شدند.
این شرایط در حالی است که پاکستان قرار است در ۱۱ ماه می انتخابات مجمع ملی برگزار کند. مجمع ملی جمعا ۳۴۲ کرسی دارد که نماینده ۲۷۲ کرسی آن توسط انتخابات سراسری برگزیده می‌شود. آخرین انتخابات مجمع ملی، در فوریه ۲۰۰۸ برگزار ‌شد.
پاکستان همچنین، در همان روز ۱۱ ماه می، انتخابات شوراهای ولایتی برای تعیین سرنوشت ۵۷۷ کرسی را برگزار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار