راشد الغنوشی رهبر حزب اسلام گرای النهضه تونس روز پنجشنبه اعلام کرد تهدیدهای تروریستی در زمان رژیم مخلوع زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق این کشور بسیار خطرناکتر از تهدیدهای دوره کنونی بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  راشد الغنوشی رهبر حزب اسلام گرای النهضه تونس روز پنجشنبه اعلام کرد تهدیدهای تروریستی در زمان رژیم مخلوع زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق این کشور بسیار خطرناکتر از تهدیدهای دوره کنونی بود.

غنوشی گفت : « آنچه در منطقه سلیمان و روحیه رخ داد وخیم تر از آن چیزی بود که هم اکنون در جبل الشعانبی می گذرد. »

غنوشی به حوادثی که در منطقه سلیمان در 40 کیلومتری پایتخت این کشور رخ داد، اشاره کرد. نیروهای امنیتی تونس اواخر سال 2006 با یک گروه متشکل از 30 افراطی تونسی و الجزایری درگیر شدند که در پی آن 15نفر از جمله 12 شورشی تندرو کشته شدند.

ارتش تونس هم اکنون 30 تن از مبارزان وابسته به القاعده را تحت تعقیب قرار داده است. برخی از شورشیان اسلام گرا در مالی در حال حاضر در منطقه جبل الشعانبی و ارتفاعات الکاف تونس هستند.

غنوشی گفت : «‌ هیچ توجیهی برای خشونت در تونس وجود ندارد. برای جهاد هم جایی وجود ندارد. تنها برای جهاد با هدف توسعه و گسترش نیکی، در تونس جایی هست. »
غنوشی افزود : « ما اجازه نمی دهیم تونس درگیر جنگ داخلی شود و به این منظور باید همه متحد شوند. »
وی همچنین از دولت تونس خواست به برنامه های توسعه برای مبارزه با فقر سرعت بخشد.
مطبوعات و شمار زیادی از مخالفان، جنبش النهضه را به اهمال کاری در برابر گروه های افراط گرا متهم می کنند. پس از پیروزی انقلاب تونس در سال دو هزار و یازده که در پی آن رژیم بن علی سقوط کرد، گروه های تندرو در تونس تا حدود زیادی قدرت پیدا کرده اند.
برچسب ها: تهدید ، تروریست ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار