کارگردان کم حرف و بی حاشیه ی سینمای ایران در سال 91 به دلیل مشکل نمایش آخرین فیلمش اثر جدیدی را نساخت.

باشگاه خبرنگاران؛‌ کارگردان کم حرف و بی حاشیه ی سینمای ایران در سال 91 نه فیلم جدیدی ساخت و نه مشکل نمایش آخرین اثرش حل شد " خانه پدری" از زمان نمایش در جشنواره بیست و هشتم هنوز امکان اکران پیدا نکرده و یکی از دلایل این مشکل تهیه کننده ی خود فیلم است. 
مسئولان ناجی هنر هم چنان بر تصمیم شان برای نمایش ندادن فیلم پای می فشارند و با وضع عیاری به عنوان کارگردان، امید چندانی به نمایش فیلمش ندارد اما سال گذشته در کمال ناباوری ناگهان خبر رسید " خانه پدری" در جشنواره ونیز نمایش داده می شود جنجال ها بار دیگر بال گرفت و عیاری مثل همیشه ترجیح داد سکوت کند تا این که در زمستان مصاحبه ای با او در روزنامه ی شرق چاپ شد که به گفته ی مصاحبه کننده زمان جنجال های نمایش فیلم در ونیز انجام شده بود و خود عیاری با انتشار آن در آن شرایط مخالفت کرده بود.

در آن گفتگو عیاری اصل ماجرا را شرح داد:
سال هاست با امید نادری ارتباط تلفنی دارم یک بار در یکی از گپ های تلفنی اظهار علاقه کرد . فیلم " خانه پدری" را ببیند چند ماه بعد به واسطه ی مسافری یک نسخه دی وی دی فیلم را برای او فرستادم فیلم را دید و پسندید چند ماه بعد، اوایل مرداد با من تماس گرفت این بار از توکیو بود تبریک گفت: فکر کردم این تبریک تولدم است.
گفتم چند ماهی از تولدم گذشته گفت این تبریک پذیرفته شدن فیلم" خانه پدری" در بخش " افق ها" ی جشنواره ونیز فکر کردم مثل همیشه شوخی می کند اما گفت داور همین بخش جشنواره است و فیلم را برای مدیران جشنواره فرستاده و آن ها هم انتخابش کرده اند امید نادری می دانست فیلم پروانه ی نمایش ندارد ما یقین داشت با انتخاب آن در ونیز مدیران سینمایی ایران نگاه دیگری خواهند داشت و شرایط صدور پروانه ی نمایش برای فیلم را به وجود می آورند و اضافه کرد در صورت نیاز، خودش با مدیران تلفنی صحبت خواهد کرد. این توضیح ها به حد کافی قانع کننده بود و مشخص شد چرا عیاری از بیان اصل ماجرا در هنگام شایعه ها خودداری کرده است.
 
این رفتار مثل همیشه هیچ توجیهی جز روحیه ی حاشیه ی گزینی عیاری داشت او در شرایطی دومین سال دوری اش را از سینما و تلویزیون به پایان رساند که سریال " روزگار قریب" او در آخرین ماه سال بار دیگر از تلویزیون پخش شد.

منبع ماهنامه فیلم
برچسب ها: ماهنامه ، فیلم ، اکران ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.