نخستین کنگره جراحان قلب جهان در مازندران برگزار شد.

دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان قلب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: این کنگره با حضور 300متخصص و جراح قلب از سراسر جهان از امروز به مدت دو روز در محل هتل سالاردره این شهرستان ادامه دارد.

طبری هدف از برگزاری این کنگره بین المللی را تبادل جدیدترین روش های جراحی و اطلاعات و فناوری جراحی قلب در دنیا و مقایسه وضعیت جراحی قلب ایران با دیگر کشورهای جهان برشمرد.

وی افزود : در سال 83 مرکز جراحی قلب باز در مازندران راه اندازی شد و از آن تاریخ تاکنون بیماری برای انجام این عمل از استان خارج نمی شوند که این رویداد خوب در کاهش مخارج بیمار نقش موثری داشته است.

دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان قلب درباره ارسال مقاله به این کنگره تصریح کرد : سه هزارمقاله به کنگره بین المللی جراحان قلب در مازندران ارسال شد.

دکتر ضیاء بخش طبری گفت: از این تعداد 400 مقاله پذیرفته شده که 80 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر در کنگره ارائه خواهد شد.

وی افزود : همچنین مقالات پذیرفته شده در قالب کتابچه چاپ و در اختیار شرکت کنندگان در کنگره بین المللی جراحان قلب قرار خواهد گرفت.

به گفته طبری: عروق کرنر، بیماری های دریچه ای، نارسایی های قلب و پیوند قلب، بیماری های مادرزادی قلب، بی هوشی جراحی قلب و دیگر موارد مربوط به مشکلات قلبی از محورهای مقالات ارائه شده برای کنگره است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.