مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج از ارسال ۹۳۳ اثر ادبی از نویسندگان داخلی و خارجی به دبیرخانه نخستین جشنواره بین المللی ادبیات داستانی گولان خبرداد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، گوهری، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج اظهار داشت: همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و در قالب برنامه های فرهنگی و ادبی مقرر شده است که نخستین جشنواره ادبیات داستانی گولان به میزبانی شهرستان سنندج برگزار شود.
وی افزود: طی چند ماه گذشته و پس از اعلام فراخوان این جشنواره شاهد استقبال گسترده نویسندگان و ادبای داخلی و خارجی از این جشنواره بودیم که در نهایت 933 اثر ادبی از 496 نویسنده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
گوهری خاطر نشان کرد: در بخش جشنواره جشنواره ها 270 اثر از 178 نویسنده، در بخش حجاب و عفاف و پایداری 380 اثر از 211 نویسنده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج اظهار داشت: در بخش بین المللی نیز خوشبختانه شاهد استقبال گسترده ادبا و نویسندگان خارجی بودیم و در مجموع 144 اثر از 64 نویسنده به زبان کردی و 139 اثر نیز از 43 نویسنده به زبان عربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
گوهری افزود: در بخش بین المللی نویسندگان و ادبای کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، قطر، لبنان، مصر و سوریه در این جشنواره شرکت کرده اند و بدون شک مشارکت گسترده ادبا و نویسندگان مطرح کشورهای عربی و اسلامی منطقه از این جشنواره نشان از جایگاه ویژه و اهمیت آن دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.