تحليلگران اعلام کردند در حاليکه افزايش غيرمنتظره توليد صنعتي آلمان، چشم انداز رشد اروپا و جهان را تحت تاثير قرار داده است، قيمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار آسيا افزايش يافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور،  بهاي نفت خام شيرين سبک پايه بورس نيويورک براي تحويل در ماه ژوئن، پنج سنت افزايش يافت و بشکه اي نود و شش دلار و شصت و هفت سنت معامله شد.
بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن نيز هجده سنت افزايش يافت و بشکه اي صد و چهار دلار و پنجاه و دو سنت داد و ستد شد.
ريک اسپونر تحليلگر ارشد بازار در «سي ام سي مارکتس» در سيدني در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام کرد: «دلالان از (انتشار) ارقام مربوط به توليد صنعتي آلمان که به طور قابل توجهي بهتر از پيش بيني ها بود، خوشحال شده اند».
وي افزود: «آن چه که ما مي بينيم، بهبود چشم انداز رشد جهان و اروپا است».
آمار خوشبينانه درباره توليد کارخانجات آلمان يک روز پس از آن منتشر شد که چين اعلام کرد در ماه آوريل مازادي هجده ميليارد و دويست ميليون دلاري را به ثبت رسانده است.
اين مسئله، اميدها را در خصوص افزايش تقاضا در چين که دومين اقتصاد بزرگ جهان است، افزايش داد.
قيمت نفت خام در هفته هاي اخير به علت بهبود چشم انداز رشد اقتصادي آمريکا، چين، ژاپن و آلمان و افزايش تنش ها در خاورميانه، افزايش يافته است.

برچسب ها: نفت ، بازار ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار