160 تا هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن مازندران اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران معاون اول رئیس جمهور بامداد امروز پس از جلسه هیئت دولت در استانداری مازندران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بهترین مصوبه‌های کشور را برای مازندران داشتیم گفت: در کارگروه صنعت، معدن و تجارت 160 میلیارد تومان به عنوان حداقل تا یک هزار میلیارد تومان بودجه برای معادن مازندران درنظر گرفته شد که از طریق صندوق توسعه ملی پول اختصاص می دهیم که این اعتبارفقط مختص مازندران است.

رحیمی با اشاره به مصوبه ارتقای مرکز تحقیقات مازندران به مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی دریای خزر و اختصاص 12 میلیارد تومان برای حمایت از این مرکز و حمایت از فرآورده‌های فلورین و مشتقات آن در کارگروه کشاورزی افزود :‌ 500 میلیارد تومان هم برای توسعه و تکمیل طرح‌های کشاورزی استان در نظر گرفته شد.

وی با بیان افزایش دوران تنفس پرداخت اقساط تسهیلات به تولیدکنندگان ماهیان خاویاری تصریح کرد: تولیدکنندگان گوشت ماهی خاویار از یک سال به سه سال و تولیدکنندگان خاویار از یک سال به پنج سال، از تنفس در پرداخت تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی با اشاره به اینکه 10 میلیارد تومان برای افزایش حمایت بخش کشاورزی، به صندوق توسعه کشاورزی اختصاص دادیم، گفت: برای نوسازی و تجهیز زمین های شالیزاری و توسعه و تجهیز مرکز مرغ لاین بابل کنار، اعتبار تخصیص دادیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از مصوبه‌ها به دلیل نداشتن اعتبار، متوقف بود، افزود : دولت برای این طرح‌ها 140 میلیارد تومان در نظر گرفت.

وی با اشاره به اختصاص 41 میلیون دلار به طرح ‌های زباله سوز مازندران، با تامین منابع اعتباری آن از بانک مرکزی، تصریح کرد : گردشگرانی که به استان می‌آیند زباله را بی حساب و کتاب در خیابان‌ها و مزارع می‌ریزند و سلامت مردم استان را در معرض خطر قرار می دهد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه ساخت پل زغال چال ساری را بر عهده وزارت نفت دانست وگفت : برای طرح‌های کنار گذر هم توسط وزارت راه و شهرسازی، اعتبار در نظر گرفته شد.

رحیمی افزود: شهرهای بابل و آمل به فرمانداری ویژه تبدیل می‌شوند و چند بخش در مازندران هم به شهر تبدیل می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.