رييس‌جمهور گفت: موج باورمندي كه بر مردم به راه افتاده، نه تنها خاموش شدني نيست، بلكه قوي‌تر و گسترده‌تر از گذشته ادامه خواهد داشت چرا كه جوانان امروز بسيار عدالت‌خواه‌تر و انقلابي‌تر از جوانان حتي هشت سال پيش هستند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد در مراسم حماسه حضور و در ديدار جوانان و نخبگان استان مازندران، با اشاره به اينكه انسان از دو نوع رفتار جمعي و فردي برخوردار است، گفت: رفتارهاي فردي، به نيازهاي شخصي يك انسان محدود مي‌شود و روح جمعي فرآيند آرزوهاي فكري و انساني است.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: روح جمعي ملت ايران، همواره در طول تاريخ، يگانه‌پرست، عدالت‌خواه، كمال‌جو، صلح‌جو و از نگاه جهاني برخوردار بوده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه تمدن و فرهنگ حاصل كاركرد روح جمعي ملت است نه رفتارهاي فردي، خاطر نشان كرد: خط سيري كه از يك ملت در تاريخ ترسيم مي‌شود، محصول روح جمعي يك ملت است و در مقاطعي كه روح جمعي ملت حاكم شده، اتفاقات بزرگ، جهش‌ها و دستاوردهاي عظيمي به دست آمده است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: هر چقدر حاكميت روح جمعي ملت ايران گسترده‌تر بوده، دستاوردها نيز پرافتخارتر بوده است و در تاريخ ايران در مقاطعي روح جمعي اين ملت حاكميت داشته‌اند.

احمدي‌نژاد ضرورت برخورداري از نگاه جمعي و پرهيز از نگاه محدود را مورد تاكيد قرار داد و خاطر نشان كرد: زماني كه از منشور كوروش در ايران رونمايي شد، عده‌اي با اين استدلال كه كوروش در آن زمان يهودي‌ها را نجات داده، اتهام صهيونيسم بودن را مطرح كردند، در حالي كه زماني كه كوروش يهودي‌ها را از دست بت‌پرستان عالم نجات داد، آنها تنها قوم يگانه پرست و پيرو پيامبر اولوالعزم بودند و اين هيچ ارتباطي با صهيونيست‌هاي امروز ندارد، اما متاسفانه عده‌اي حوادث تاريخي را به وقايع سياسي امروز وارد كرده و نتيجه غلط مي‌گيرند.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: وقتي اسلام به ملت ايران عرضه شد، روح جمعي اين ملت به طور يكپارچه آن را پذيرفت در غير اين صورت محال بود كه كسي بتواند موضوعي را بر اين ملت تحميل كند. پس از آن نيز در هر مقعطي كه پيام حق و درستي به ملت ايران عرضه شده، روح جمعي ملت آن را جذب كرده است.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: هر زماني كه روح جمعي ملت ايران بيدار شده و به حركت درآمده، جهان را نيز به حركت درآورده است و در دوران معاصر نيز امام راحل يكبار ديگر روح جمعي ملت ايران را زنده كرد و در يكي از مقاطعي كه پس از انقلاب روح جمعي ملت ايران به خوبي خود را نشان داد، دوران دفاع مقدس بود. چرا كه اين دوران با تحليل‌هاي سياسي و مادي محال بود كه به نفع ملت ايران تمام شود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه امروز دوباره روح جمعي ملت ايران بيدار شده و جهانيان چشم‌انتظار ملت ايران هستند،‌ گفت: تحولات ايران همواره ابعاد جهاني داشته است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه انتخابات در ايران يك موضوع صرفاً ملي نيست، اظهار داشت: امروز انتخابات در ايران فقط موضوع ايراني نيست بلكه يك اتفاق جهاني و بين‌المللي است.

رييس‌جمهور گفت: جرياناتي در مقابل نگاه جهاني ملت ايران وجود دارد، كه تمايل دارند نگاه ملي و روح جمعي ملت ايران به افق‌هاي شخصي و كوتاه مدت محدود شود و اين عده قصد دارند، نگاه سياسي، گروهي و اهداف كوتاه‌مدت محدود خود را بر ملت تحميل كنند، اما در مقابل اينها نگاه انقلاب، امام راحل و رهبري عزيز جهاني است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز روزي است كه روح جمعي ملت ايران بايد يكبار ديگر تصميم سرنوشت‌ نه تنها براي خود بلكه براي جامعه بشري اتخاذ كند.

رييس‌جمهور گفت: انتخابات ايران يك حركت بين‌المللي و حركتي در سطح انسان است. روح جمعي ملت ايران همواره آرماني بوده است و يك وجهي از حماسه به اين موضوع ارتباط دارد.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: ايران پيشرفته، آباد و مترقي در طول تحولات جهاني قرار دارد به همان نسبت كه ايران ارتقاء مي‌دهيم بايد در مسير اصلاح جهان نيز تلاش كنيم در غير اين صورت محال است كه در ساختن ايران هم موفق باشيم.

رييس‌جمهور گفت: امروز در مقابل كشش‌هاي سنگين افراد زورگو و خودخواه نيازمند حماسه هستيم و بايد با يك حركت تاريخ‌ساز، اين كشش‌هاي مادي را شكسته و آرمان‌هاي جهاني ملت ايران را در مسير ساختن كشور و اصلاح جهان حركت كنيم.

 احمدي‌نژاد افزود: اگر معادلات اصلي به درستي تنظيم شود، در ذيل آن تنظيم زندگي ‌فردي، آسان خواهد شد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه مقاومت سنگيني در مقابل عدالت‌خواهي وجود دارد، اظهار داشت: اگر يك گام ديگر در مسير عدالت برداشته شود، فرصت‌ها و منابع زيادي ايجاد خواهد شد و اگر سد مقاومت در برابر عدالت شكسته شود، بركات زيادي از زمين و آسمان بر ملت‌ها سرازير خواهد شد.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: عده‌اي حجم زيادي از خدمات عمراني، صنعتي و كشاورزي از سوي دولت انجام شده را باور ندارند چرا كه نگاه محدود مادي دارند و علت اينكه با وجود منابع ثابت كشور اين حجم از خدمات از سوي دولت انجام شده اين است كه دولت گام كوچكي به سمت عدالت برداشته شده است.

رييس‌جمهور با طرح اين سوال كه چه كساني بايد پيش‌قراول خلق حماسه باشند، گفت: وقوع حماسه در درجه اول نيازمند درك شرايط است، حماسه مي‌تواند شرايط را به نفع آرمان‌هاي روح جمعي ملت ايران تغيير دهد و خودخواهي‌ها و دست كساني كه براي خود حق بيشتري قائل هستند و هميشه دستشان در جيب مردم است، كوتاه كند و خلق حماسه جهش عظيم روي موانع پيشرفت و عزت است.

احمدي‌نژاد گفت: اينكه عده‌اي اصرار دارند حرف غلط خود را بر كرسي بنشانند، بخاطر اين است كه اگر عدالت حاكم شود،‌ فرصت‌هاي رانتي و رابطه‌اي و آنچناني از آنها سلب خواهد شد و ديگر نمي‌توانند با يك زد و بند سياسي ميلياردها تومان را جابه‌جا كنند.

رييس‌جمهور گفت: جوانان در خط مقدم كساني هستند كه از اين ويژگي‌ها برخوردار مي باشند و آماده حركت و عبور از موانع و جسارت تصميمات بزرگ را دارند و امروز هم باورم اين است كه حماسه سياسي كه منجر به حماسه اقتصادي خواهد شد توسط جوانان عزيز اين سرزمين پيشگامي و راهبري خواهد شد.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه نگاه، دريافت و اراده ملت ايران ارتقاء يافته و ديگر به پايين‌دست‌ها قانع نيست، اظهار داشت: امروز ملت ايران اراده كرده كه در بالاترين قله‌هاي افتخار جهان قرار بگيرد و امروز روح جمعي ملت ايران بيدار شده و همه عدالت را مطالبه مي‌كند و بي‌ترديد ملتي كه اين مطالبه را داشته باشد، خداي متعال نيز آن را به وي خواهد داد چرا كه تحولات اجتماعي تابع اراده انسان‌هاست.

رييس‌جمهور تصريح كرد: اينكه عده‌اي خيال مي‌كنند كه اگر فشار بياورند ملت تسليم مي‌شود، بدانند كه ملت ايران هيچ‌گاه تسليم فشار و زورگويي نخواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار