رئیس مجلس لاریجانی در دیدار با عضو رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق، گفت:همکاری ایران و عراق به استقرار ثبات منطقه ای منتهی شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، عادل المهدی عضو رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق بعد از ظهر امروز چهارشنبه با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به اشتراکات گوناگون تاریخی و فرهنگی و دینی بین دو کشور ایران و عراق، روابط دوجانبه را دوستانه و برادرانه خواند و گفت: دو کشور پیوندهای عمیق دوستانه با یکدیگر دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اظهار خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات شورای استانی عراق افزود: امید است عراق در مسیر رشد و پیشرفت خود در زمینه های مختلف همچنان گام بردارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل منطقه ای گفت: استمرار همکاری و رایزنی مقامات دو کشور در مسائل مهم منطقه ای که نقطه اوج آن هم اکنون اوضاع سوریه است می تواند به یافتن راه حل های منطقی و استقرار ثبات منطقه ای منتهی شود.

در ادامه این دیدار عادل المهدی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق، ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه خواند و گفت: در دوران پس از سقوط دیکتاتور عراق همواره روابط مستحکمی بین دو کشور همسایه وجود داشته است.

وی روند همکاری های دوجانبه تهران و بغداد را از زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مثبت و رو به رشد خواند و بر اهمیت استمرار این رویه در جهت حل بحران های منطقه و مسائل سوریه تأکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با ارائه رویکردهای سیاسی منطقه در جهت کاهش تنش و بحران در سوریه شاهد بازگشت ثبات و آرامش به منطقه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار