دبیر فدراسیون والیبال گفت: اردوی این تیم برای کمک به تیم ملی بزرگسالان به تعویق افتاد و هیچ اختلافی بین ولاسکو و اکبری وجود ندارد چراکه اکبری با تایید فنی ولاسکو به تیم زیر 23 سال پیوست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمود افشاردوست در خصوص آماده سازی تیم های ملی گفت: تیم ملی بزرگسالان خود را برای حضور در لیگ جهانی آماده می کند و پیش از اعزام به مسکو برای انجام اولین بازی لیگ جهانی، راهی بلغارستان می شود تا چند بازی دوستانه را با این تیم انجام دهد. هم اکنون این تیم به دو گروه الف و ب تقسیم شده تا بازیکنان بیشتر زیر ذره بین ولاسکو فرار بگیرند.

وی افزود: در مورد تیم ملی نوجوانان هم قرار است 15 روز مانده به شروع مسابقات جهانی در مکزیک، این تیم راهی ترکیه شود و با تیم ملی این کشور که قرار است در مسابقات جهانی به میدان برود چند بازی دوستانه انجام دهد. اما در مورد تیم جوانان در حال رایزنی هستیم تا تورنمنت مناسبی را برای این تیم درنظر بگیریم. البته هنوز بحث بازی تدارکاتی برای این تیم جدی نیست اما قطعا برای جوانان هم پیش از اعزام به مسابقات جهانی چند بازی را تدارک می بینیم.

افشاردوست با اشاره به اهمیت بازیهای تدارکاتی گفت: تیم ها می توانند در ایران هم بازی دوستانه داشته باشند اما بازیهای تدارکاتی برون مرزی برای تیم های اعزامی بسیار حائز اهمیت است. چراکه بازیکنان با جو مسابقات در خارج از کشور آشنا می شوند تا خود را در شرایط متفاوت آماده نگه دارند. از طرف دیگر هم بازی با تیم های خارجی می تواند آشنایی بازیکنان با سبک دیگری از والیبال باشد و به نوعی لازم است که تیم ها پیش از حضور در مسابقات جهانی با حریفان مختلف آشنا شوند.

دبیر فدراسیون والیبال درباره آماده سازی تیم ملی بزرگسالان افزود: فدراسیون تمام شرایط را برای آماده سازی تیم ملی در نظر گرفته تا این تیم، آماده به لیگ جهانی برود. چون اولین حضورمان در لیگ جهانی است و می خواهیم حضوری شایسته هم از نظر فنی هم میزبانی داشته باشیم. به همین دلیل اردوی زیر 23 سال را با توجه به زمان کافی این تیم، تعطیل کردیم تا بازیکنان و کادر فنی آسوده خاطر باشند.

وی ادامه داد: پیمان اکبری به پیشنهاد فدراسیون و موافقت و تایید ولاسکو برای تیم زیر 23 سال انتخاب شد و این به معنای آن است که به او اعتقاد فنی دارد. ممکن است اختلاف نظر و سلیقه میان بسیاری از مربیان باشد اما این موضوع را دوستان ما در مطبوعات نباید تبدیل به مشکل کنند. آنها اگر علاقمند به والیبال هستند باید کمک کنند نه اینکه برای حاشیه سازی برای آن تلاش کنند.
 
افشاردوست در مورد دعوت از بازیکنان جدید به اردوی تیم ملی گفت: زمانی که ولاسکو در ایران نبود تمام اخبار لیگ را پیگیری می کرد و به همه جوانب اشراف داشت و فیلم بازی ها را تماشا می کرد. او بازیکنان جدیدی را پسندیده و به اردوی تیم ملی دعوت کرده و می خواهد آنها را تست کند. این نشان میدهد انتخاب های ولاسکو محدود به بازیکنان خاصی نیست و سعی می کند بهترین ها را انتخاب کند. البته حضور آنها زنگ خطر برای بازیکنان باتجربه و ایجاد انگیزه در تیم است.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران در ادامه با اشاره به مطالب عنوان شده در مورد صغر سن گفت: دیروز شخصا پیگیر این موضوع و بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی جوانان و نوجوانان بودم و حتی با یکی از مربیان هم بحث کردم. فدراسیون شدیدا پیگیر این موضوع است تا هیچ گونه تخلفی در این مورد صورت نگیرد. البته تا جایی که مدارک قانونی اجازه دهد جلوی این موضوع می ایستیم . مقابل کسانی که دو اسم یا شناسنامه دارند می توانیم بایستیم.

وی در پایان در مورد کارگاه آموزشی آینده گفت: قرار است کارگاه سرویس و مهاجم کناری توسط "جد چف" مدرس رسمی فدراسیون جهانی والیبال برگزار شود و امیدوارم همچون کارگاه های گذشته این کارگاه هم با استقبال مربیان سراسر کشور روبه رو شود./زر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار