دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایران نمونه‌ای از هویت فرمانبردار در جامعه اسلامی است که با تبعیت از سلوک پیامبر اکرم(ص) بتواند جامعه نمونه‌ای را در جهان اسلام ارائه کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله اراکی" دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر (ص) اظهار داشت: این گردهمایی مقدس به نام حضرت محمد (ص) برپا شده و به وسیله مجمع جهانی صلح اسلامی این ابتکار بعمل آمده تا فرصتی باشد تا با یک بررسی کوتاه، مبانی نظری نسبت به سیره رسول اکرم(ص) را مورد تحلیل قرار دهد.

وی ادامه داد: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) در فرهنگ دینی ما بعنوان حبیب خدا معرفی شده و در ادبیات عرفانی ما نیز این محبوبیت برای خدا بسیار زیبا تعریف شده است.

آیت الله اراکی تصریح کرد: همانگونه که در بعضی از احادیث قدسیه آمده همه جهان آفرینش برای وجود مقدس نبی اکرم(ص) آفریده شده است.

وی با بیان اینکه امتی که در آینده زمام اسلام را برعهده خواهد گرفت ایران است، اظهار داشت: ایران نمونه‌ای از هویت فرمانبردار در جامعه اسلامی است که با تبعیت از سلوک پیامبر بتواند جامعه نمونه‌ای را در جهان اسلام ارائه کند.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر تبعیت از سیره رسول اکرم(ص) ادامه داد: در حوزه‌ علمیه‌های ما باید رشته فقه پیامبر اکرم(ص) تأسیس شده تا سیره حضرت رسول اکرم در سیاست، جنگ، دولت مداری، بازار و ... مورد مطالعه قرار گرفته و سرلوحه کار قرار گیرد. 

آیت‌الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: اميد است مجمع جهانی صلح با برگزاری اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص) مقدمه‌ای برای اقتدا به شیوه‌های خداگرایانه‌ را در جهان اسلام پایه گذاری کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار