ایران به عنوان برگزار کننده اجلاس دو روزه وزرای فرهنگ آسیا، پیشنهادهای بسیاری خوبی برای برنامه‏‌های فرهنگی مشترک ارائه کرده است و می‎تواند در سرنوشت فعالیت‎های مشترک این اجلاس بسیار موثر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گنکی فوجی، رایزن فرهنگی ژاپن که در اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا شرکت کرده بود، در گفتگو با خبرنگار این مرکز گفت: ACD، قالب جالب و مهمی است که کشورهای آسیایی را دور هم جمع کرده است و می‎تواند موجب همکاری‎های بیشتر میان این کشورها شود. 
وی درباره اهمیت قاره آسیا در جهان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورهای آسیا جمعیت بالایی دارند و رشد اقتصادی آنها نیز هر سال افزایش پیدا می‌کند، منطقه بسیار مهمی در جهان محسوب می‌شود و جمع شدن نمایندگان آنها در یک مکان و صحبت درباره موضوع مهمی مانند فرهنگ می‎تواند بسیار موثر باشد. 
رایزن فرهنگی ژاپن درباره نتایج احتمالی این اجلاس نیز گفت: هریک از کشورهای حاضر در این اجلاس درباره مسائل مختلف نظرات متفاوتی دارند، برای آنکه حاصل این جلسات، کاربردی و قابل استفاده باشد، باید ابتدا این نمایندگان در مورد موضوعات مختلف به نتیجه‌ای مشترک برسند. امیدوارم درمجموع این رویداد فرهنگی به اجرای پروژه‌های فرهنگی مشترک میان کشورهای آسیایی منجر شود. 
فوجی با اشاره به نقش قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این اجلاس افزود:به نظر من این اجلاس می‌‎تواند به نزدیکی کشورهای آسیایی کمک کند .درواقع پیشنهادهایی که از سوی ایران در این اجلاس ارائه شده است می‌تواند در سرنوشت فعالیت‎های این اجلاس تاثیر بسیاری داشته باشد. 
دور دوم نخستین اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) که از صبح روز گذشته (سه شنبه، 17 اردیبهشت) با حضور نمایندگانی از 32 کشور آسیایی آغاز به کار کرد، در حال برگزاری است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار