متخصصان اعصاب و روان به نوجوانان و افرادی که دارای آکنه بر روی صورت خود هستند توصیه می کنند تا آرامش و سلامت اعصاب و روان خود را حفظ کننند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ اغلب نوجوانان در سنین بلوغ همزمان با تغییران هورمونی دچار آکنه در ناحیه صورت خود می شوند.

گفتنی است در بعضی از افراد این آکنه ها  موقت است و پس از مدتی دیگر ایجاد نمی شود  اما در عده ی دیگری به صورت یک عارضه مزمن تبدیل شده و هر از گاهی بر روی پوست ظاهر می شود.

بررسی ها نشان می دهند، آکنه بر سطح پوست در بسیاری از افراد سبب کاهش اعتماد به نفس در برخوردهای اجتماعی و بروز احساس افسردگی و خشم می شود.

بررسی های نشان می دهند به جز درمان های شایع برای مبارزه با آکنه های پوستی و همینطور داشتن رژیم غذایی سالم و پرهیز از تنش و استرس یکی دیگر از راه های درمان آکنه های صورت کاهش فشار استرس روانی بر روی خود آکنه های صورت است عدم حساس بودن  بر روی جوش های صورت که البته توسط پزشک معاینه شده اند و تنها درمان بر روی آن می تواند تا حد زیادی آکنه ها را کاهش دهد.

پزشکان توصیه می کنند تا افرادی که آکنه های پوستی دارند سعی کنند وقت خود را با فعالیت های سالم که آنها را شاد می کند پر کنند و مدام آکنه های خود را در آینه نگاه نکنند.

در برخوردهای اجتماعی نیز از افرادی که آکنه های صورت را موضوع بحث قرار می دهند تا حد امکان دوری کنید و یا از آنها بخواهند درباره موضوع دیگری صحبت کنند تا آرامش روانی آنها حفظ شود.

برچسب ها: جوش ، هورمون ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار