رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 6 بیمارستان این دانشگاه با طرح هیات امنایی اداره می‌شود که تسری پیدا کردن این طرح در دیگر بیمارستان با ملزم به تمام وقت شدن پزشکان است.

دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه 6 بیمارستان این دانشگاه با طرح هیات امنایی اداره می‌شود گفت: تسری پیدا کردن این طرح در بقیه بیمارستان‌ها ملزم به ایجاد شرایط است که شرایط آن تمام وقتی شدن پزشکان و جذب اساتید است.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از انتقادات وارده به بحث هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها این است که چرا باید رئیس دانشگاه عضو گروه 9 نفره هیات امنایی باشد و باید رئیس دانشگاه تنفیذ اختیار کند عنوان کرد: تنفیذ اختیار از اقدامات جدی است که وزارتخانه باید آن را به دانشگاه ها بسپارد و دانشگاه ها هم آن را به مراکز خود بدهد که این امر منجر به افزایش راندمان کاری می‌شود که وزارت بهداشت هم در این راستا هم عمل می‌کند.

وی ادامه داد:در واقع وزارت بهداشت بحث واگذاری مدیریت بخش ها را اعلام کرده که مدیریت بخش ها تقویت شود.

ابوالقاسمی اظهار داشت: مشکل بعدی در هیات امنایی کردن بیمارستانها اختلاف فاحش بین تعرفه‌های واقعی و اعلام شده است با تعرفه های اعلام شده نمی‌توان بیمارستانها را اداره کرد و کارایی را بالا برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر اولا باید پزشکان ما از خود گذشتگی داشته باشند که این مسئله را به طور واضح در پزشکانمان می بینیم و دوما باید تعرفه ها اصلاح شوند./ع2


برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، پزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار