دراجلاسیه معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی، طرح پایش مراقبت های درمانی شیراز(MCMC) به عنوان الگوی برتر ارائه خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین جشنواره مرکز پایش مراقبت­های درمانی (MCMC) در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بحث نظارت راهکارهای سنتی دیگر پاسخگو و مورد قبول مردم جامعه نیست و بدون تردید اگرهمزمان با توسعه فنی و الکترونیک ، حوزه نظارت رشد نکند مشکل­آفرین خواهد شد.
سید سجاد رضوی گفت: ما باید در سطح کلان برای توسعه نظارت و پایش تلاش کنیم زیرا توسعه همه جانبه بدون اعمال نظارت ، موجب هرج و مرج در هر حوزه خواهد شد.
وی بازگویی مشکلات و انتقادهای مردم از مراکز درمانی را موجب تخلیه روحی و روانی دانست و افزود: پیگیری­های مستمر شکایت های مردم از حوزه سلامت، بهداشت و درمان ، مردم را به روند دنبال شدن اصولی کار و فعالیت دراین حوزه امیدوارتر خواهد کرد.
مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هماهنگی الکترونیکی برای اعزام بیمار به بیمارستان­ها نیز از دیگر مزایای این طرح است و همراه با ورود بیمار به مرکز درمانی ، زیر ساخت های لازم مهیا می شود و روند درمان بیمارنیز شتاب بیشتری می­گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم دراین آیین گفت: رضایت مردم و آسایش و رفاه اجتماعی در امر درمان یکی از دستاورد های طرح پایش است .
محمد هادی ایمانیه بیان کرد: بدون تردید راه­اندازی سامانه گسترده پایش مراقبت­های درمانی در جلب نظر مردم و آسایش و رفاه بیماران مؤثر خواهد بود.
وی به کاهش مرگ و میر مادران باردار اشاره کرد و گفت: نجات جان یک انسان نجات جان همه انسان­هاست، و راه­اندازی سامانه پایش موجب اطلاع­رسانی دقیق از وضعیت بیمار و در نهایت کاهش مرگ و میر مادران باردار شده است.

اجلاسیه معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی ظرف چند روز آینده در تهران برگزار می شود./س

برچسب ها: طرح ، پایش ، برتر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.